METRO rozumie potrebám svojich zákazníkov a neustále zlepšuje nákupné a podnikateľské prostredie
18. 11. 2024
Férová cenová stratégia, modernizácia prevádzok spojená s digitalizáciou a ambiciózne ciele v oblasti udržateľnosti sú základnými piliermi snáh spoločnosti METRO, aby svojim zákazníkom uľahčila nakupovanie a podporila ich podnikanie.
METRO Žilina modernizuje: Viac pohodlia, široký sortiment a udržateľnosť
2024
Veľkoobchodná predajňa METRO v Žiline aktuálne dokončila rozsiahlu rekonštrukciu svojich priestorov. Zákazníci sa môžu tešiť na novinky, ktoré prinášajú viac komfortu pri nakupovaní, širší sortiment, ale aj ešte väčšiu čerstvosť potravín. Modernizáciou prevádzok zároveň spoločnosť napĺňa ambiciózne ciele v oblasti udržateľnosti. Do roku 2030 plánuje znížiť uhlíkovú stopu o 60 %.
METRO GUSTO je symbolom podpory slovenskej gastronómie
25. 6. 2024
Nádvorie Primaciálneho paláca sa počas jedného večera premenilo na gastronomické nebo. Hostia si vychutnali čaro okamihu vďaka METRO GUSTO. Podujatie sa v druhom ročníku posunulo viac do regiónov. Svojim konceptom sa stalo jedinečnou príležitosťou na posilnenie obchodných vzťahov a vytvárania sietí v rámci gastro komunity. Počas júna bolo podujatie naplánované v troch slovenských lokáciách. V obci Svätý Anton, v Košiciach a na záver v Bratislave.
METRO GUSTO pomáha budovať vzťahy a podporuje slovenskú gastronómiu
18. 6. 2024
METRO GUSTO sa v druhom ročníku posunulo viac do regiónov. Svojim konceptom sa stal jedinečnou príležitosťou na posilnenie obchodných vzťahov a vytvárania sietí v rámci gastro komunity. Počas júna je festival naplánovaný v troch slovenských lokáciách. Vo obci Svätý Anton, v Košiciach a v Bratislave.
METRO GUSTO prinieslo do Múzea vo Svätom Antone čaro okamihu
11. 6. 2024
METRO GUSTO sa v druhom ročníku posunulo viac do regiónov. Svojim konceptom sa stal jedinečnou príležitosťou na posilnenie obchodných vzťahov a vytvárania sietí v rámci maloobchodnej a gastro komunity. Počas júna je podujatie naplánované v troch slovenských lokáciách. Vo obci Svätý Anton, v Košiciach a v Bratislave.
Našou prioritou je zabezpečiť odolnosť našich zákazníkov
február 2024
Trh čelil podľa Štatistického úradu SR 17,5% priemernému nárastu inflácie potravín. Predajné ceny v METRO Slovakia sa zvýšili len o 12%. Tento relatívne nižší nárast svedčí o snahe udržať ceny čo najstabilnejšie a minimalizovať vplyv inflačných tlakov na zákazníkov. Aj v tomto roku sa hovorí o rastúcich cenách surovín, nákladoch na dopravu a rastúcich nákladoch na energie. Každodenná prax ukazuje, že táto situácia už dlhší čas ovplyvňuje majiteľov reštaurácií a malých podnikov.
Festival slovenskej gastronómie nás dokáže zviditeľniť vo svete
13. 10. 2023 METRO GUSTO je najočakávanejší festival slovenskej gastronómie. Prichádza do Bratislavy už 13. – 14. októbra 2023 na Námestie Eurovea. Toto výnimočné podujatie ponúka dvojdňový zážitok plný chutí, odborných tém a poznatkov, kreativity a kulinárskeho umenia na najvyššej úrovni. Súčasťou festivalu bude aj celosvetová najprestížnejšia kuchárska súťaž BOCUSE D'OR SLOVAKIA 2023.
Našou úlohou je reagovať na potreby našich zákazníkov a zamestnancov
1. 2. 2023
Práca na efektívnosti siete predajní, schopnosť dodávateľského reťazca prispôsobiť sa súčasnej situácii,
keď trh bojuje s infláciou, zlepšovanie dôvery zákazníkov. To sú jedny hlavných výziev, na ktorých pracuje
Romain Vincent, nový generálny riaditeľ METRO Slovakia. Od 1. februára 2023 nahradil na poste
Karolyho Szalaia. Svoju kariéru odštartoval v spoločnosti METRO ako Senior Category Manager Food v
METRO Hungary už pred osemnástimi rokmi. Následne prešiel viacerými manažérskymi pozíciami v
rámci skupiny METRO Group v piatich rôznych krajinách.
METRO robí zmeny v ponuke sortimentu. Chce sa zamerať na profesionálny tovar.
Bratislava (Apríl 2022) – METRO sa snaží neustále flexibilne reagovať na potreby svojich zákazníkov. Práve z tohto dôvodu sa najnovšie rozhodlo transformovať svoju prevádzku v Devínskej Novej Vsi, ktorá prešla remodeláciou nepotravinového sektora. Dôvod? Spoločnosť sa chce viac zamerať na ponuku profesionálneho a ekologického sortimentu. Postupne by transformáciou mali prejsť aj ďalšie prevádzky na Slovensku.
Úspech v predaji potrebuje silnú symbiózu s dodávateľmi
2021
Váš úspech je náš cieľ. Tento odkaz bol hlavným posolstvom konferencie dodávateľov, ktorú usporiadalo METRO Cash & Carry SR koncom septembra. Aktuálnymi témami jednotlivých odborných prezentácií boli stratégia a vízie spoločnosti pre najbližšie obdobie, aktuálny vývoj, trendy a inovácie. Tiež rozvoj vlastných značiek a franchisingu Môj obchod, trvalá udržateľnosť pri predaji produktov a poskytovaní služieb.
METRO prijíma opatrenia na ochranu zamestnancov a zákazníkov pred COVID-19
25. 04. 2020
Bratislava (25.03. 2020) – METRO vo svojich 6-tich predajniach na Slovensku prijalo viacero opatrení s cieľom zabezpečiť maximálnu možnú ochranu zákazníkov a zamestnancov pred rizikom šírenia ochorenia COVID-19. Spoločnosť vývoj situácie neustále monitoruje, a ihneď aplikuje všetky nariadenia Úradu verejného zdravotníctva či Štátnej veterinárnej a potravinovej správy. METRO je v prípade potreby pripravené okamžite prijať akékoľvek nové opatrenia. Vrátane nedeľného uzavretia predajní, počnúc už týmto víkendom, s cieľom dezinfikovať všetky objekty a dať zamestnancom možnosť na oddych.
6 odporúčaní, ako zvýšiť hygienu prevádzky aj v čase korony od šéfkuchára spoločnosti METRO
23. 04. 2020
Bratislava (23.04. 2020) – Pandémia koronavírusu výrazne obmedzila fungovanie HoReCa segmentu aj na Slovensku. Nádej podnikateľom v gastronómii dáva vízia postupného uvoľňovania opatrení, avšak situácia reštaurácií zostáva naďalej zložitá. Správne zásady pri spracovaní surovín a varení sú dôležité z hľadiska zdravia zákazníkov vybavovaných v súčasnosti najmä formou donášky alebo osobného odberu. Šéfkuchár spoločnosti METRO a prezident Slovenského zväzu kuchárov a cukrárov (SZKC), Vojto Artz, prináša niekoľko hygienických odporúčaní, ktoré by už dnes mali byť samozrejmosťou vo všetkých profesionálnych kuchyniach.
Alternatívy bežných surovín či dôraz na lokálnosť. Aj to sú trendy 2020 v slovenskej gastronómii
31. 01. 2020
Bratislava (31.01. 2020) – Podpora mladých kuchárov, pôsobivé kuchárske show uznávaných osobností i ochutnávky netradičných chutí. Veľtrh Danubius Gastro, ktorý sa nedávno konal v bratislavskej Inchebe, priniesol nielen rozmanité kulinárske inšpirácie, ale otvoril aj diskusiu o aktuálnych gastronomických trendoch.
K memorandu o neplytvaní v gastronómii sa pridali už desiatky podporovateľov
13. 12. 2019
Viac ako 100 podporovateľov prevažne z oblasti HORECA doteraz podpísalo Memorandum o neplytvaní, ktoré vzniklo z iniciatívy spoločnosti METRO aSlovenského zväzu kuchárov acukrárov (SZKC) v decembri 2018...
Deň súkromného podnikania oslávilo viac než tritisíc podnikateľov
9. 10. 2019
Viac než 3 000 podnikateľov z celého Slovenska sa 8. októbra zapojilo do Dňa súkromného podnikania. Predstavuje to najvyšší počet zo všetkých ročníkov, ktoré sa doteraz konali. Akciu opäť zastrešil veľkoobchod METRO.
Inovácie nie sú pre podnikateľa len jedna z možností. Sú cestou k úspechu
27. 9. 2019
Bratislava, 27. októbra 2019 – Medzi najväčšie výzvy mladých slovenských podnikateľov patria zvýšenie tržieb, zlepšenie predaja a zvýšenie spokojnosti zákazníkov. Najlepšou cestou, ako im čeliť je prostredníctvom inovácii. Zhodli sa na tom speakri tretieho ročníka podujatia Podnikateľská fiesta, ktoré sa uskutočnilo včera popoludní v Bratislave. V dvoch panelových diskusiách hovorili o inováciách v podnikaní vo svete online aj offline.
Pridajte sa ku stovkám podnikateľov a oslávte Deň súkromného podnikania aj tento rok
19. 9. 2019
Viac ako 1000 prihlásených podnikateľov a ďalší rýchlo pribúdajú. Taká je aktuálna bilancia registrovaných do Dňa súkromného podnikania, ktorý sa uskutoční 8. októbra 2019. Spoločnosť METRO tak prostredníctvom tejto celoslovenskej iniciatívy každý rok prináša zákazníkom unikátne prekvapenia a podnikateľom nových klientov.
Podnikanie u nás oslavuje už niekoľko tisíc podnikateľov, zapojiť sa dá aj tento rok
26. 7. 2019
Už po štvrtýkrát môžu podnikatelia spolu so zákazníkmi osláviť Deň súkromného podnikania. Iniciatíva, ktorá prináša zákazníkom unikátne prekvapenia a podnikateľom nových klientov, sa koná vždy druhý utorok v mesiaci, tentokrát 8. októbra. Mottom aktuálneho ročníka v krajinách, kde METRO pôsobí je “Bez vás to jednoducho nejde”.
METRO partnerom udržateľných riešení na festivale Pohoda
11. 7. 2019
Bratislava (11. 7. 2019) – METRO bude aktívnou súčasťou ekologických riešení na 23. ročníku festivalu Pohoda. Patrí k nim napríklad znižovanie emisií organizovaným zásobovaním areálu potravinami, či používanie jednorazového kompostovateľného eko riadu zo sortimentu METRO v gastro zóne festivalu. Veľkoobchod tiež na najväčšom hudobnom podujatí na Slovensku otvorí aj stan METRO Udržateľnosť. Návštevníci sa v ňom môžu tešiť na viaceré vzdelávacie a osvetové aktivity vrátane diskusií, kvízov a súťaží s cieľom poukázať na význam filozofie zero waste.
METRO vyzbieralo viac ako tri tony potravín pre ľudí v núdzi
13. 5. 2019
Bratislava (13. 5. 2019) – Potravinová zbierka, ktorú zorganizoval veľkoobchod METRO od 4. do 5. apríla 2019, sa stretla sveľkým úspechom. Vo všetkých šiestich predajniach sa podarilo vyzbierať spolu až 3 375 kilogramov potravín. Následne ich METRO poslalo chudobným ľuďom atakým, ktorí sa ocitli vťažkej životnej situácii.
Veľkoobchod METRO dáva šancu mladým vyrásť. Prichádza snovým ročníkom vlastného školiaceho programu
3. 5. 2019
Bratislava (3. 5. 2019) – Formovanie budúcnosti veľkoobchodu, zanechanie osobnej stopy, ale aj posunutie svojich zručností a schopností na vyššiu úroveň. Aj takéto možnosti ponúka školiaci program veľkoobchodu METRO pre absolventov vysokých škôl.
Prieskum: Len tretina hotelov a reštaurácií sleduje, koľko potravín vyhadzuje
15. 4. 2019
Bratislava (15. 04. 2019) – Na Slovensku je stále veľa hotelov a reštaurácií, ktoré nesledujú množstvo vyhodených potravín adoteraz sa nestretli ani s termínom zero waste. Tvrdia síce, že odpad nejakým spôsobom triedia, väčšinou však len odvážajú kuchynský odpad, ale papier, plasty a iné obaly hádžu do košov spolu s ostatným odpadom. Ukázal to prieskum*, ktorý si dal vypracovať veľkoobchod METRO na vzorke 300 svojich zákazníkov.
METRO na Svetový deň vody pomôže štvrť miliónu ľudí dostať sa kčistej vode. Sieť veľkoobchodov prispeje sumou 1,2 milióna eur
22. 3. 2019
Bratislava (22. 03. 2019) – Skupina METRO v spolupráci s medzinárodnou neziskovou organizáciou One Drop a 21 dodávateľmi pomôže 250-tisícom obyvateľov regiónu Sheohar v severnej Indii získať prístup k čistej vode a sociálnym zariadeniam. Finančný príspevok vo výške 1,2 milióna eur sa vyberie z predajných cien vybraných produktov zapojených dodávateľov. Projekt prebehne počas dvoch týždňov v 22 krajinách sveta. Aj na Slovensku budú mať zákazníci všetkých predajní METRO možnosť zakúpiť špeciálne označené výrobky od 20. marca do 2. apríla 2019, a tým prispieť k získaniu čistej vody v ohrozených regiónoch.
Bratislava (29. 01. 2019) – Špičkoví kuchári, ochutnávky rozmanitých jedál a zaujímavé diskusie o tom, čím bude gastronómia v najbližších mesiacoch žiť. To všetko čakalo návštevníkov, ktorí od 24. do 27. januára prišli na veľtrh Danubius Gastro do bratislavskej Incheby.
Veľkoobchod a kuchári podpísali memorandum o neplytvaní potravinami
13. 12. 2018
Maximálne využívanie potravín, znižovanie odpadu aešte väčšia zodpovednosť voči zákazníkom. To je obsahom memoranda, ktoré vstredu vBratislave slávnostne podpísali veľkoobchod METRO, Slovenský zväz kuchárov acukrárov (SZKC), aku ktorému sa môžu prihlásiť ďalší podporovatelia rešpektujúci filozofiu zero waste. Odborným garantom memoranda je Inštitút cirkulárnej ekonomiky (INCIEN).
Veľkoobchod METRO oslavuje na Slovensku 18. výročie
16. 11. 2018
Veľkoobchod METRO pôsobí na Slovensku už 18 rokov. Prvé tri predajne v Ivanke pri Dunaji, Nitre a vo Zvolene boli otvorené 16. novembra 2000. Postupnepribúdali ďalšie a v súčasnosti je METRO so šiestimi prevádzkami hlavným hráčom na veľkoobchodnom trhu. Pri tejto príležitosti si obchod pre zákazníkov, ale aj zamestnancov pripravil zaujímavý program a drobnú pozornosť.
Do Dňa súkromného podnikania sa zapojilo o tisíc podnikateľov viac ako vlani
12. 10. 2018
Takmer 2400 podnikateľov z celého Slovenska sa 9. októbra zapojilo do Dňa súkromného podnikania. Je to suverénne najviac zo všetkých troch ročníkov, ktoré sa doteraz konali. Akciu zastrešil veľkoobchod METRO.
Firmy hľadajú ľudí cez vlastných zamestnancov, je to jede z najefektívnejších spôsobov
8. 10. 2018
Na podujatí Podnikateľská fiesta sa hovorilo o výzvach pri zamestnávaní aj výhodách zero waste v biznise. Pri hľadaní nových ľudí sa firmám vypláca, ak oslovia svojich zamestnancov a dajú na ich odporučenie. Zamestnanci totiž pociťujú voči spoločnosti zodpovednosť a odporúčajú iba ľudí, za ktorých sa neskôr nemusia hanbiť.
Príďte diskutovať so Sajfom a ďalšími, ako uspieť v biznise
3. 10. 2018
Podnikateľov čaká nálož informácií o tom, ako nájsť zamestnancov, prečo sa zero waste oplatí a čo je nové v online biznise. Najprv moderoval v rádiu, potom zahviezdil v televízii a v súčasnosti je populárnou značkou na sociálnych sieťach. Matej „Sajfa“ Cifra pravidelne točí videá, ktoré odoberá takmer 160-tisíc ľudí.
Oslavu podnikania budú sprevádzať aj diskusie o nábore zamestnancov a zero waste
1. 10. 2018
Súčasťou tohtoročných osláv podnikania nebudú iba špeciálne akcie, ktoré si pripravia stovky podnikateľov na celom Slovensku. Sprevádzať ich budú aj vzdelávacie podujatia, na ktorých budú odborníci diskutovať o výzvach pri prijímaní zamestnancov, čoraz atraktívnejšej zero waste filozofii či o online marketingu.
Deň súkromného podnikania sa blíži, pridajte sa ku stovkám podnikateľov a prihláste sa aj vy
20. 9. 2018
Vyše 500 podnikateľov sa už prihlásilo a ďalší rýchlo pribúdajú. Taká je súčasná bilancia Dňa súkromného podnikania, ktorý sa uskutoční o necelý mesiac, 9. októbra 2018, na celom Slovensku. Podnikatelia môžu vďaka nemu osloviť nových zákazníkov, prilákať ich do svojej prevádzky a urobiť si dobrú reklamu. Celú akciu zastrešuje veľkoobchod METRO.
Deň súkromného podnikania sa oslavuje aj tento rok, zaregistrujte sa a získajte nových zákazníkov
25. 7. 2018
Podnikatelia môžu aj tento rok spoločne so zákazníkmi osláviť svoj deň. Druhý októbrový utorok, čo pripadá na 9. októbra, sa už po tretíkrát uskutoční Deň súkromného podnikania. Podnikatelia sa už teraz môžu hlásiť a svoje špeciálne ponuky zverejniť na webe www.denpodnikania.sk. Tradíciu osláv zaviedol veľkoobchod METRO, ktorý chce aj takto vzdať hold tvrdej a poctivej práci všetkých podnikateľov, ktorí sa každý deň snažia napĺňať potreby svojich zákazníkov. METRO zastreší celú akciu veľkou mediálnou kampaňou, z ktorej budú profitovať všetci zapojení podnikatelia. Okrem toho, 80 z nich môže pre svoje ponuky získať reklamu navyše.
Veľkoobchod METRO štartuje novú brandovú kampaň. Tvárami sú skutoční podnikatelia
17. 7. 2018
Medzinárodná sieť veľkoobchodov METRO štartuje globálnu kampaň postavenú na skutočných príbehoch podnikateľov z celého sveta. Cieľom kampane je poukázať na to, že za podnikateľským úspechom stojí tvrdá práca, nutnosť čeliť každodenným výzvam a nesmierne odhodlanie. A že METRO svojich zákazníkov na ich mnohokrát ťažkej ceste podporuje. Hlavným claimom kampane je "Váš úspech je náš cieľ" a zapojili sa do nej zákazníci z viac ako 20 krajín, v ktorých METRO pôsobí.
Slovenské METRO povedie nová generálna riaditeľka Yuliya Pylypenko
10. 7. 2018
Generálnou riaditeľkou spoločnosti METRO Cash & Carry SR sa stala Yuliya Pylypenko. Vymenovaná bola 6. júla 2018 a odvčera oficiálne začala vo svojej funkcii.
Medzinárodný deň borovičky oslávili tisícky Slovákov a zapojili sa aj mnohé bary
27. 6. 2018
Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorý sa už tretíkrát oslavoval 24.júna na Jána, zaznamenal medzi Slovákmi opäť úspech. Neváhali prísť na ochutnávky a vyskúšať borovičku od viacerých slovenských výrobcov. Zapájali sa do súťaží, miešali doma koktejly z borovičky alebo si urobili vlastné oslavy nášho tradičného nápoja. Partnermi MĎB boli spoločnosti FRUCONA TRADE KOŠICE, GURLEX, PRELIKA Prešov a ST. NICOLAUS pod zastrešením veľkoobchodu METRO.
Slováci považujú borovičku za svoj národný nápoj, pijú ju však málo
18. 6. 2018
Keď sa chcú Slováci pochváliť svojim najtradičnejším alkoholom, suverénne vytiahnu borovičku. Považujú ju za svoj národný nápoj a najradšej si ju vychutnávajú čistú. Napriek tomu, že na ňu nedajú dopustiť, však dávajú prednosť iným alkoholickým nápojom. Ukázal to exkluzívny prieskum* pre Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorého už tretí ročník sa oslavuje 24. júna na Jána. Partnermi MĎB sú FRUCONA TRADE KOŠICE, GURLEX, PRELIKA Prešov a ST. NICOLAUS v spolupráci s veľkoobchodom METRO.
Kľúčovými témami HORECA dní boli čerstvosť na tanieri a zero waste
7. 6. 2018
Čo hýbe slovenskou a svetovou gastronómiou? Prečo je molekulárna kuchyňa v súčasnosti taký fenomén? A mali by sa novým nariadením o ochrane osobných údajov (GDPR) zaoberať aj hotely a reštaurácie? Aj o týchto témach sa hovorilo v piatich predajniach METRO počas tohtoročných HORECA dní. Uskutočnili sa už tretíkrát počas apríla a mája, a opäť priniesli zaujímavé diskusie či množstvo ochutnávok.
Zdravo, chutne a s láskou. Foodblogerka Tinka bude variť priamo v obchodoch METRO
2. 5. 2018
Čerstvá zelenina, maslo, bylinky, citrón, štipka soli a medu. Bez týchto ingrediencií si Tinka Karmažín nevie predstaviť svoju kuchyňu. Varenie zbožňovala celý život, ale až keď spoznala svojho manžela, ktorého chcela očariť a získať, začala variť intenzívnejšie. Snažila sa klasickú kuchyňu oživiť, spraviť ju chuťovo atraktívnou a naučiť sa rodine pripravovať zdravé jedlá ako z 5* reštaurácie, ktoré by jej nezabrali veľa času a pozostávali by z dostupných surovín.
METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii a pozrie sa aj na GDPR
24. 4. 2018
Ochrana osobných údajov, znižovanie potravinového odpadu, ale aj vzťah s personálom. Aj o týchto témach sa bude hovoriť na HORECA dňoch 2018, ktoré organizuje veľkoobchod METRO na piatich svojich prevádzkach. Zákazníkom prinesie panelové diskusie o najnovších trendoch v gastronómii, ale tiež bohatý sprievodný program.
METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
18. 4. 2018
Potravinová zbierka, ktorú zorganizoval veľkoobchod METRO od 15. do 16. marca 2018, sa stretla s veľkým úspechom. Vo všetkých šiestich predajniach sa podarilo vyzbierať spolu až 4,65 ton potravín, ku ktorým veľkoobchod pridal ďalších 20 percent. Následne ich poslal chudobným ľuďom a takým, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii.
V rámci Svetového dňa vody, ktorý pripadá na 22. marca, iniciuje veľkoobchod METRO projekt zameraný proti plytvaniu vody. METRO spolu so siedmimi dodávateľmi upozorňuje na problematiku globálneho nedostatku vody prostredníctvom programu „Šetríme vodou“. Jeho cieľom je udržateľné zaobchádzanie s vodou a upozornenie na jej nedostatok, ktorý ohrozuje celú planétu.
Prvenstvo na Majstrovstvách SR vo filetovaní lososa obhájil Jozef Hromják
19. 3. 2018
Víťazom siedmeho ročníka Majstrovstiev SR vo filetovaní čerstvého lososa, ktoré organizuje spoločnosť METRO, sa už po druhýkrát stal Jozef Hromják. Z jedenástich súťažiacich získal najviac bodov a takmer päťkilového lososa dokázal spracovať za šesť minút a štyri sekundy.
METRO sa naladilo na chute a vône olympijskej Kórey
1. 3. 2018
Chute a vône kórejskej kuchyne doladili atmosféru v predajniach METRO po celom Slovensku. Veľkoobchod usporiadal pri príležitosti olympiády v Pchjongčchangu podujatie KOREA DAYS, ktoré trvalo od 16. do 21. februára 2018. Zákazníci METRO tak mohli ochutnať rôzne kórejské produkty a špeciality pripravené z nich.
Druhý ročník kampane METRO Varíme zdravo pre školy bol ešte úspešnejší
28. 2. 2018
2 829... Presne toľko porcií pripravil pre žiakov a študentov šéfkuchár METRO Vojto Artz a jeho tím počas tohoročného turné po školách. Cieľom veľkoobchodu METRO bolo priblížiť deťom a mládeži zdravý spôsob stravovania.
V 6 školských zariadeniach na celom Slovensku kuchári METRO akadémie pomáhali s prípravou jedál, pričom veľkoobchod dodal potrebné suroviny. Tie sa rátali aj na stovky kg rybieho mäsa, kuskusu, zemiakov, zeleniny a iných prísad podľa receptov Vojta Artza.
METRO štartuje veľkú marketingovú kampaň. Dňom súkromného podnikania podporí malých podnikateľov
30.6.2017
Spoločnosť METRO v júni spustila marketingovú kampaň v celkovej hodnote viac ako 300-tisíc eur. Prostredníctvom nej chce vyzdvihnúť tvrdú prácu malých podnikateľov a zaviesť tradíciu Dňa súkromného podnikania, ktorý tohto roku pripadne na 11. októbra. Ide o jednu z najväčších kampaní v histórii spoločnosti a zahŕňa tlačené médiá, rádiá, internet i vlastné komunikačné kanály. Po prvý raz na slovenskom trhu tiež odvysiela televízny spot.
Slovenskí vinári si zmerali svoje sily v súťaži METRO Víno roka 2017
24.5.2017
Slovenskí vinári bojovali s tým najlepším zo svojej produkcie v súťaži METRO Víno roka 2017. Celkovo 33 vinárstiev prihlásilo 218 vzoriek. Vína súťažili v štyroch rôznych kategóriách: suché a polosuché víno, polosladké a sladké, ale aj ružové či šumivé víno. Absolútny víťaz aj tento rok získava cenu Grand Prix.
Skutočne široký sortiment ázijských potravín momentálne nájdu zákazníci na pultoch predajní METRO. Keďže trend jedál s prídavkom exotiky je na Slovensku čoraz obľúbenejší, veľkoobchod sa rozhodol usporiadať Kórejské dni v METRO. Sú spojené s ochutnávkou tradičných ázijských pokrmov; návštevníkov okrem iného isto zaujme aj taká chuťovka ako kimchi. Toto kórejské národné jedlo príde pripraviť samotná autorka receptu Kim Sun-za.
Stromy namiesto letákov: Spoločnosť METRO v spolupráci s Nadáciou Ekopolis podporila ďalšie štyri zelené výsadby po celom Slovensku
25.4.2017
Veľkoobchod METRO v spolupráci s Nadáciou Ekopolis podporil v roku 2017 v rámci grantového programu Stromy namiesto letákov ďalšie štyri ekologické projekty v celkovej hodnote 3 300 eur. Na projekty výsadby a oživovania zelene po celom Slovensku prispel každý registrovaný zákazník METRO, ktorý uprednostnil elektronickú verziu letáku namiesto papierovej.
Slováci vzdajú hold borovičke aj tento rok. A hneď tri krát
11.4.2017
Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorého vznik vlani na Jána privítalo množstvo Slovákov, má pre veľký úspech svoje pokračovanie aj tento rok. Pre milovníkov borovičky je však okrem klasickej kampane ku dňu MĎB 24. júna 2017 nachystaných množstvo aktivít už k Veľkej noci a tiež na Silvestra.
METRO získalo cenu Via Bona v kategórii Férový hráč na trhu
5.4.2017
Veľkoobchod METRO získal prestížne ocenenie Via Bona Slovakia 2016 v kategórii Férový hráč na trhu. Víťazstvo priniesol firme jej férový prístup k dodávateľom a celková vízia podpory podnikateľov.
Celkovo 2270 porcií „zdravia“ pre žiakov základných a stredných škôl sa podarilo navariť známemu šéfkuchárovi Vojtovi Artzovi počas jeho turné po školských jedálňach. Svojim kulinárskym umením spracoval a deti si tak mohli vychutnať až 280 kg sumčeka afrického, pochádzajúceho výlučne zo slovenských chovov.
Ktorému vinárstvu sa podarilo vyprodukovať to najlepšie z hľadiska čírosti, intenzity odtieňa, vône či aromatického podtónu, ale aj chuti, celkovej harmónie a zrelosti? Ktoré je to najkvalitnejšie slovenské víno pre rok 2016?
Aj školské jedálne môžu variť zdravo a zároveň lacno
7.2.2017
Obezita, ktorá nesporne znižuje kvalitu života a skracuje ho, je problémom nielen dospelých, ale, žiaľ, aj detí na Slovensku. Často krát je spôsobená konzumáciou nevhodnej stravy, a to jedál s vysokým obsahom tukov, cukrov či soli, čo má za následok nadváhu a tiež početné ochorenia.
Najlepších kuchárov a čašníkov má Hotelová akadémia zo Žiliny
1.2.2017
Na ktorej škole vyrastajú tí najšikovnejší mladí kuchári? Už po piaty krát si svoje sily mohli zmerať študenti – stredoškoláci v súťaži METRO HoReCa päťboj, ktorá sa konala v rámci výstavy potravinárstva, gastronómie a cestovného ruchu Danubius Gastro. Víťazom aktuálneho ročníka sa stala Hotelová akadémia zo Žiliny s celkovým počtom bodov 1 114. Odniesla si hodnotné vecné ceny a poukaz na nákup zariadenia vo veľkoobchodnom stredisku METRO. Na druhom mieste sa umiestnili študenti SOŠ Zvolen s počtom bodov 986 a na tretej priečke skončili žiaci z Hotelovej akadémie Prešov s počtom bodov 912.
Veľkoobchod pre podnikateľov METRO sa pripojil k Aliancii pre mladých
Aliancia pre mladých už tretí rok podporuje zamestnávanie a zamestnateľnosť mladých ľudí. Medzi jej záväzky patrí podpora získavania pracovných skúseností či bezplatný kariérový workshop pre mladých do 30 rokov. Na Slovensku má teraz aliancia 22 členov, jej zakladajúcim partnerom je spoločnosť Nestlé.
METRO rozšírilo a zmodernizovalo distribučnú platformu v Nitre
15.12.2016
Veľkoobchod METRO Nitra slávnostne otvára rozšírenú a zmodernizovanú distribučnú platformu v Nitre pre službu METRO Distribúcia. Spoločnosť sa rozhodla pre tento významný krok najmä z dôvodu, že dopyt zákazníkov po závoze tovaru priamo do ich prevádzok neustále rastie.
Prvý Deň súkromného podnikania oslavovali stovky podnikateľov
18.10.2016
Veľký záujem podnikateľov zaznamenal prvý ročník kampane Deň súkromného podnikania, ktorú zorganizovala spoločnosť METRO na Slovensku i v ďalších krajinách, kde obchodná spoločnosť pôsobí. 11. október 2016 bol určený na to, aby podnikatelia pripravili špeciálnu ponuku na tento deň pre svojich zákazníkov - METRO sa postaralo, aby sa ľudia o tom dozvedeli. Tým, že zákazníci akciovú ponuku využili, vzdali hold namáhavej a poctivej práci podnikateľov vo svojom okolí. Záujem zo strany podnikateľov bol naozaj veľký. Na Slovensku sa ich prihlásilo 579. Už dnes je jasné, že projekt bude pokračovať aj ďalšie roky a stane sa z neho tradícia.
Zákazníci, využite špeciálnu ponuku a oslávte historicky prvý Deň súkromného podnikania
10.10.2016
Historicky prvý Deň súkromného podnikania je tu. Utorok 11. októbra 2016 využili stovky slovenských podnikateľov na to, aby pripravili špeciálnu ponuku na tento deň pre svojich zákazníkov. Sleduje a preverte si teda aj vy, aké prekvapenia, zľavy či zaujímavé akcie podnikatelia vo vašom okolí pre vás pripravili a vzdajte tak na oplátku hold ich namáhavej a poctivej práci.
METRO rozšírilo a zmodernizovalo distribučnú platformu v Košiciach
22.9.2016
Veľkoobchod METRO Košice slávnostne otvára rozšírenú a zmodernizovanú distribučnú platformu v Košiciach pre službu METRO Distribúcia. Spoločnosť sa rozhodla pre tento významný krok najmä z dôvodu, že dopyt zákazníkov po závoze tovaru priamo do ich prevádzok neustále rastie.
Jan Žák sa stal historicky prvým generálnym riaditeľom METRO SR
21.9.2016
Prvýkrát v histórii má METRO SR generálneho riaditeľa. Na novo vytvorenú pozíciu nastúpil Jan Žák, doterajší riaditeľ nákupu a člen predstavenstva veľkoobchodného reťazca makro ČR a METRO SR. Obe firmy aj naďalej fungujú ako spoločná obchodná jednotka.
Unikátny nápoj Slovákov borovička má svoj Medzinárodný deň
14.6.2016
Výrobcovia alkoholických nápojov sa spojili, aby pozdvihli unikátny a jedinečný nápoj typický pre Slovensko: borovičku. Spoločnosti FRUCONA Košice, a.s., GAS Familia, s.r.o., Stará Ľubovňa, trenčiansky OLD HEROLD, s.r.o., PRELIKA, a.s. z Prešova a ST. NICOLAUS, a.s., Liptovský Mikuláš s podporou veľkoobchodu METRO stoja za iniciatívou vzniku Medzinárodného dňa borovičky (24.6.).
Prírodné živly sa spojili, aby vznikli tie najlepšie vína. Absolútnym víťazom sa stal Pavelka a syn
3.6.2016
Slovenskí vinári zabojovali s tým najlepším zo svojej produkcie v súťaži METRO víno roka 2016. Vína mali možnosť prihlásiť v štyroch kategóriách Suché a polosuché víno, Polosladké a sladké, ale aj Ružové či Šumivé víno. Vo finále sa súťažilo aj o cenu Grand Prix. Absolútnym víťazom sa stal Rizling rýnsky, výber z hrozna 2015 od Vinohradníctva Pavelka a syn, s.r.o.
Košická krčma si užila rock od skupiny Korben Dallas
9.3.2016
Krčma naladená na vlnách rocku. Konkrétne v podaní obľúbenej skupiny Korben Dallas s jej frontmanom Jurajom Benetinom. Takýto exkluzívny koncert vyhral v rámci súťaže Rock Your Krčma sport pub Hattrick v Košiciach. Súťaž pre svojich profesionálnych zákazníkov pripravili veľkoobchod METRO v spolupráci s dodávateľom alkoholických nápojov IMPERATOR.
Najlepší kuchári a čašníci vyrastajú na zvolenskej škole
1.2.2016
Ktorá škola má tých najšikovnejších mladých kuchárov? Už po štvrtý raz si svoje sily mohli zmerať študenti – stredoškoláci v súťaži METRO HoReCa päťboj, ktorá sa koná v rámci výstavy potravinárstva, gastronómie a cestovného ruchu Danubius Gastro. Víťazom 4. ročníka sa stala Stredná odborná škola obchodu a hotelových služieb zo Zvolena, čím obhájila víťazstvá z predchádzajúcich dvoch ročníkov a odniesla si hodnotné vecné ceny a poukaz na nákup zariadenia vo veľkoobchodnom stredisku METRO.
Odklon od modelu Cash & Carry priniesol zvýšenie predaja
29.10.2015
Veľkoobchod už nestojí len na tradičnom modeli predaja cash & carry. Profesionálni zákazníci zo segmentu hotelov, reštaurácií a cateringu (HoReCa) a nezávislého maloobchodu šetria v hektickej dobe čas a peniaze tým, že využívajú službu dovozu priamo do svojich prevádzok. Túto im prináša náš najväčší veľkoobchod METRO, ktorý do nej od roku 2013 celoplošne investoval okolo 5,5mil €. O záujme zákazníkov o službu svedčí, že predaje cez ňu rastú medziročne o desiatky percent.
Víťazom druhého ročníka súťaže METRO Dobrý podnikateľ sa stal Štefan Földes z Komárna, pekár, ktorý pomáha deťom a ľuďom bez domova. Cenu verejnosti si odniesla pani Zdenka Švábeková.
Rozprúdiť život vo svojej krčme bude môcť výherca súťaže, ktorú pre profesionálnych zákazníkov pripravili veľkoobchod METRO s dodávateľom alkoholických nápojov IMPERATOR.
Máte vo svojom okolí podnikateľov, ktorí pomáhajú ostatným, alebo prispievajú k rozvoju svojho regiónu? Prihláste ich do druhého ročníka súťaže Dobrý podnikateľ, ktorej cieľom je podať im pomocnú ruku a odmeniť ich úsilie.
O slovenských vinárstvach sa hovorí, že sú silnejšie v bielych vínach, Vínom roka 2015 sa však prekvapujúco stalo červené víno Rulandské modré. Mimoriadne vína tento rok však nájdete aj medzi bielymi, ružovými či šumivými vínami.
Najlepší otvárač ustríc je Slavomír Dic zo Starej Ľubovne
14.5.2015
Slovenskí profesionálni kuchári si v utorok 12. mája už po štvrtý raz zmerali sily v otváraní ustríc. Na METRO Majstrovstvách Slovenska v otváraní ustríc sa spolu otvorilo viac ako 200 kusov známej lahôdky, víťazstvo si vybojoval Slavomír Dic s výsledným časom 5:17 min.
300 statočných: drobné predajne vzdorujú tlaku reťazcov
10.02.2015
Slovenskí drobní obchodníci sa reťazcov neboja a dokážu byť konkurencieschopní. Príkladom je aliancia nezávislých maloobchodníkov Môj obchod, ktorá len po dva a pol roku fungovania otvára už 300. predajňu. Zákazníkov privádza z hypermarketov späť do obecných potravín vďaka sile spoločnej značky, modernému zariadeniu a kvalite tovaru...
Najšikovnejší budúci šéfkuchári sú opäť zo Zvolena
02.02.2015
Na veľtrhu Danubius Gastro si svoje sily už po tretí raz zmerali tí najtalentovanejší študenti gastronomických škôl a učilíšť z celého Slovenska. Ich schopnosti v rámci METRO kuchárskeho päťboja preverili individuálne disciplíny, ale aj tímová práca pri hostení návštevníkov vlastnými špecialitami...
Bocuse d'Or 2015: Najlepším šéfkuchárom na svete je Nór
28.1.2015
Šéfkuchár Örjan Johannessen z Nórska vyhral najprestížnejšiu kuchársku súťaž na svete Bocuse d'Or. Finálového súboja, ktorý ukončil takmer dvojročný cyklus 15. kola súťaže, sa zúčastnilo 24 šéfkuchárov z celého sveta. Stalo sa tak 27. a 28. januára 2015 vo francúzskom Lyone. Striebornú priečku získal Philip Tessier z USA a bronzovú sošku si odviezol Tommy Myllymaki zo Švédska...
Titul METRO Dobrý podnikateľ získali bratia Šarinovci, dávajú prácu nepočujúcim
22.10.2014
Víťazmi prvého ročníka súťaže METRO Dobrý podnikateľ sa stali bratia Róbert a Pavel Šarinovci z Veľkého Krtíša, zakladatelia siete predajní Deaf Kebab, v ktorých rýchle občerstvenie predávajú nepočujúci. Cenu verejnosti si odniesla medovnikárka Mária Balačinová, špeciálne ceny sa porota rozhodla udeliť aj projektu Lokapetit za debničkový predaj potravín a Zoltánovi Kollárovi, ktorý svoje podnikanie v Komárne už roky spája s pomocou ľuďom bez domova...
Zvolenské METRO reštartuje, pomohli sami zákazníci
1.10.2014
V srdci Slovenska v ostatných týždňoch bežali motory zmien na plné obrátky. S cieľom ešte tesnejšie prispôsobiť ponuku potrebám zákazníkov predstavuje METRO Zvolen ako prvé na Slovensku upravený koncept svojej veľkoobchodnej predajne. Usporiadaná je podľa nákupných zvykov podnikateľov a sortiment v nej je tesnejšie ušitý na mieru regiónu...
METRO slávi päťdesiatku, darčeky dostanú zákazníci
12.9.2014
Skupina METRO, ktorej súčasťou je aj METRO Cash & Carry SR, tento rok po celom svete oslavuje 50. výročie svojho založenia. Polstoročnicu si veľkoobchod aj na Slovensku pripomína intenzívnou komunikačnou kampaňou a pestrou ponukou atraktívnych akcií...
Súťaž METRO Dobrý podnikateľ 2014 sa dostáva do druhej fázy. Na základe hlasovania verejnosti porota tento týždeň stanovila desiatku podnikateľských príbehov, ktoré zabojujú o hlavnú cenu 5000 eur...
Tridsať ustríc sa dá otvoriť a úhľadne naservírovať už za 5 minút a 38 sekúnd. Dokázal to šéfkuchár Peter Šimko z prešovskej reštaurácie PRESHOW HARLEY’S STEAK HOUSE, víťaz III. METRO Majstrovstiev Slovenska v otváraní ustríc. Zápolenia v rámci gastronomického podujatia Slovak Food Festival sa zúčastnilo 13 kuchárov...
Slovenským vínam kraľuje Alibernet, ružový Cabernet a slamový Tramín
23.5.2014
Súboj viac ako dvoch stoviek vín z produkcie 28 slovenských vinárstiev priniesol jubilejný 10. ročník súťaže METRO Víno roka. Rebríčku TOP 15 suchých a polosuchých vín dominovali biele odrody, medzi polosladkými a sladkými vínami vynikal ružový Cabernet Sauvignon. Silný rok majú za sebou Vinárstve závody Topoľčianky...
Majstrom Slovenska vo filetovaní lososa je Maročan
17.5.2014
Profesionálni šéfkuchári z celého Slovenska si opäť zmerali sily vo filetovaní vyše päťkilovej nórskej ryby. Víťazom sa stal šéfkuchár bratislavskej reštaurácie Benihana, Khalil Chrif Tribak...
Už po štvrtý raz si na gastrofestivale Grilliada v Banskej Bystrici profesionálni kuchári vybavení filetovacím nožom a pinzetou na kosti zmerajú svoje sily vo filetovaní čerstvých päťkilových lososov. Následne ich priamo v grillaréne ugrilujú aj pre vaše potešenie...
Chuťové poháriky návštevníkov Bratislavského hradu 22.-25. mája už tradične pošteklí Slovak Food Festival. Chýbať nebude to najlepšie zo slovenských regiónov, ale ani výber exotickejších špecialít a tretí ročník Majstrovstiev SR v otváraní ustríc opäť prinesie možnosť ochutnať vychýrenú morskú špecialitu...
Poznáte podnikateľov, ktorí majú víziu aj dobré srdce? Podnikateľov, ktorí pomáhajú ostatným? Práve im chce spoločnosť METRO podať pomocnú ruku, a zároveň ich odmeniť za úsilie, ktoré vynakladajú pre svoje okolie aj nad rámec vlastných podnikateľských zámerov. S týmto cieľom METRO vyhlasuje pilotný ročník súťaže Dobrý podnikateľ...
METRO Cash & Carry SR a Makro Cash &Carry ČR majú od 1. apríla 2014 nového generálneho riaditeľa. Stal sa ním súčasný operačný riaditeľ Guillaume Chêne...
Načúvanie potrebám zákazníkov je hlavný motív novej stratégie cenotvorby, ktorú veľkoobchod METRO Cash & Carry spúšťa na Slovensku od 1. apríla 2014. Zásadná zmena obchodného modelu je fakticky vyhlásením cenovej vojny, ktorej víťazom má byť zákazník. Oddanosť jeho potrebám spoločnosť vyjadruje aj komunikáciou novej značky VY & METRO...
Na veľtrhu Danubius Gastro si svoje sily opäť zmerali tí najtalentovanejší študenti gastronomických škôl a učilíšť z celého Slovenska. Ich schopnosti v rámci METRO Kuchárskeho päťboja preverili individuálne disciplíny, ale aj tímová práca pri hostení návštevníkov vlastnými špecialitami...
V piatich disciplínach, ktoré nesmú byť cudzie žiadnemu kuchárovi, si na druhom ročníku METRO Kuchárskeho päťboja zmerajú sily najšikovnejší študenti gastronomických škôl a učilíšť...
METRO má na Slovensku za sebou rok plný veľkých investícií a posúvania veľkoobchodného biznisu do novej éry. Predaj formou distribúcie tovaru priamo do prevádzok zákazníkov totiž spoločnosť dokázala medziročne zvýšiť o 40%...