K memorandu o neplytvaní v gastronómii sa pridali už desiatky podporovateľov

13. decembra 2019

Viac ako 100 podporovateľov prevažne z oblasti HORECA doteraz podpísalo Memorandum o neplytvaní, ktoré vzniklo z iniciatívy spoločnosti METRO a Slovenského zväzu kuchárov acukrárov (SZKC) v decembri 2018. Veľkoobchod a zväz dnes už spolu s vyše stovkou signatárov tak pokračujú vnapĺňaní základných princípov Zero Waste filozofie azároveň k zapojeniu a spolupráci s ďalšími podporovateľmi v oblasti udržateľnosti.

Medzi hlavné posolstvá memoranda patrí maximálna využiteľnosť potravín, potravinová solidarita apodpora spoločnosti bez odpadov. Len málokto si totiž uvedomuje, že materiály na skládkach sa rozkladajú 300 až 4000 rokov. Naše odpady tu tak budú ešte niekoľko generácií.

Na príprave Memoranda sa podieľal aj Inštitút cirkulárnej ekonomiky, ktorý sa stal jeho garantom. Listina signatárov je relatívne pestrá, sú na nej okrem iných zástupcovia podnikateľských združení či dokonca foodblogerky. Svojimi podpismi iniciatívu podporila Slovak Business Agency ajZdruženie mladých podnikateľov Slovenska. Medzi podporovateľov sa zaradila aj Lucia Grigová zblogu Do poslednej omrvinky či Martina Grňová zFoodLover.sk.

Signatármi Memoranda sú aj jednotlivci z radov HORECA profesionálov. „Veľmi nás teší, že sa nám podarilo zapojiť aj gastro špecialistov, ktorých vo zväze zastrešujeme. Naším spoločným cieľom bolo nájsť podporu uvšetkých ľudí, ktorí vnímajú potrebu zapájania udržateľných prístupov nielen do bežného života, ale aj do podnikania,“ uvádza Zuzana Dúžeková, generálna tajomníčka Slovenského zväzu kuchárov acukrárov.

„Memorandum oneplytvaní predstavuje dôležitý míľnik vrámci našej snahy ozmenu. Som veľmi rád, že sa nám podarilo dosiahnuť to, čo sme si predsavzali azapojili sme profesionálov zo segmentu HORECA amaloobchodu, profesijné zväzy či širokú verejnosť. Získali sme tak výborné povzbudenie do ďalších aktivít vtejto oblasti,“ vyhlásil konateľ spoločnosti METRO Cash & Carry SR Karoly Szalai.

Naplnením cieľa pre zapojenie podporovateľov udržateľnosti však METRO svoju iniciatívu nekončí. Postupne pridáva ainovuje svoj ekologický sortiment, zavádza do predajní stanice s čapovanou drogériu aponúka ich ďalej svojim zákazníkom. Vrámci spolupráce sfestivalom Pohoda spoločnosť vďaka závozu priamo na gastro stánky aponuke kompostovateľného riadu pomohla ušetriť až tonu CO2.

Spoločnosť METRO má tiež ambíciu stať sa partnerom pre prevádzky, ktoré sa chcú vydať smerom udržateľného podnikania. „Prostredníctvom všetkých našich aktivít voblasti Zero Waste sa snažíme nielen inšpirovať, ale aj prinášať riešenia. Preto si veľmi vážime každý úspech, ktorý sa nám podarí dosiahnuť. Ďalším krokom na ceste ku globálnej zmene je pre nás poskytovanie komplexných služieb aporadenstva pre našich zákazníkov,“ dopĺňa Anežka Kováliková, ambasádorka udržateľnosti spoločnosti METRO.

 

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Kristína Krištúfková
AMI Communications Slovakia
E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk
Tel. č.: +421948606246

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +420 220 389 521
Email: romana.nydrle@makro.cz

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa