Na veľtrhu Danubius Gastro si svoje sily opäť zmerali tí najtalentovanejší študenti gastronomických škôl a učilíšť z celého Slovenska. Ich schopnosti v rámci METRO Kuchárskeho päťboja preverili individuálne disciplíny, ale aj tímová práca pri hostení návštevníkov vlastnými špecialitami.
Ako rýchlo viete nakrájať cibuľu, očistiť pór či našúpať zemiaky? Na druhom ročníku Kuchárskeho päťboja sa juniorski gastronómovia opäť popasovali práve s týmito výzvami, ale aj s vykosťovaním chladeného kurčaťa a nafiletovaním čerstvého pstruha. Odborná porota v zložení šéfkuchárov Vojto Artz, Petr Stádník a Martin Korbelič pritom okrem rýchlosti hodnotila aj precíznosť zvládnutia jednotlivých úloh. Súťažné disciplíny išli najlepšie od ruky Michalovi Strapkovi zo Zvolena, ktorý od poroty získal celkovo 239 bodov a získal tak spomedzi 30 súťažiacich prvé miesto.
V kategórii tímov bolo úlohou nádejných šéfkuchárov z vopred zadaných surovín pripraviť slávnostné dvojchodové menu na tému Jedlá slovenskej kuchyne. Titul Top gastro tím získali študenti SOŠ Zvolen za skutočne delikátne menu – ako predjedlo sa podávala Pošírovaná rolka z pstruha, restovaná šošovica s pórom, karfiolové pyré a karotka, nasledoval hlavný chod Kuracia rolka SOUS-VIDE, kurací steak, a ako príloha karamelizovaný kel s kašou z pečených zemiakov. Za Top servis si ocenenie odniesli mladí čašníci rovnako zo Zvolena.
„Sme veľmi radi, že pre mladých gastronómov existuje takáto príležitosť ukázať svoje schopnosti, inšpirovať sa nápadmi ostatných, či vyskúšať si svoju budúcu prácu naostro priamo v teréne. Zároveň im ako skúsenejší profesionáli môžeme odovzdať užitočné tipy a rady, ktoré im pomôžu posunúť sa vo svojom obore ešte ďalej,“ hovorí o súťaži Vojto Artz, porotca a šéfkuchár spoločnosti METRO Cash & Carry.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk