METRO rozumie potrebám svojich zákazníkov a neustále zlepšuje nákupné a podnikateľské prostredie
Ivanka pri Dunaji, 18. 11. 2024
Férová cenová stratégia, modernizácia prevádzok spojená s digitalizáciou a ambiciózne ciele v oblasti udržateľnosti sú základnými piliermi snáh spoločnosti METRO, aby svojim zákazníkom uľahčila nakupovanie a podporila ich podnikanie.
METRO na Slovensku prevádzkuje šesť veľkoobchodných predajní v Ivanke pri Dunaji, v bratislavskej Devínskej Novej Vsi, Nitre, Žiline, vo Zvolene a Košiciach. Sortiment a služby neustále prispôsobuje potrebám svojich zákazníkov, ktorými sú predovšetkým majitelia reštaurácií, jedální, hotelov (HoReCa segment), maloobchodníci s potravinami, ale i ďalší podnikatelia, predovšetkým malé a stredné podniky a živnostníci, ktorým METRO pomáha efektívnejšie zvládať ich obchodné výzvy.
Stabilné a výhodné ceny pre profesionálov
V súčasnej dobe, keď je ekonomické prostredie a výhľad na nasledujúci rok stále náročný, chce METRO ešte viac podporiť svojich zákazníkov v ich profesionálnom biznise a raste. K tomu je potrebné zamerať sa predovšetkým na efektívnosť a produktivitu. Práve prevádzková efektívnosť a výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO Cash & Carry SR s.r.o. predávať tovar za dlhodobo stabilné férové veľkoobchodné ceny. „Našou snahou je pomôcť zákazníkom tak, aby dokázali byť v podnikaní konkurencieschopní. Úplne rozumieme tomu, že potrebujú, aby ich nákupný košík bol cenovo udržateľný. Preto je potrebná aj pomoc z našej strany, aby sme dokázali partnerom garantovať ich efektivitu v biznise,“ hovorí Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia. „Naši obchodníci starostlivo vyberali 500 produktov potravinového i nepotravinového segmentu, pri ktorých chcú zaručiť najlepšiu cenu na trhu. Úzko pri tom spolupracujú s našimi dodávateľmi. Pokračujeme tiež v programe „Kúp viac, plať menej,“ do ktorého sme zaradili viac ako 5000 najobľúbenejších produktov, ktoré sú pre našich zákazníkov kľúčové. Môžu sa tak spoľahnúť, že výhodná cena je garantovaná minimálne 2 mesiace. Svoje nákupy si tak vedia efektívne plánovať a riadiť si svoj cash flow. METRO zastrešuje aj alianciu Môj obchod, ktorá na Slovensku prevádzkuje viac ako 800 obchodov s potravinami. Ich prevádzkovatelia môžu získať výhodné nákupné podmienky, zaujímavú bonusovú schému, a tiež marketingovú podporu vrátane aplikácie Môj obchod EXTRA,“ dodáva Romain Vincent.
Modernizácia a digitalizácia pre lepší zážitok z nakupovania
METRO investuje do modernizácie svojich predajní a digitálnych riešení, ktoré uľahčia zákazníkom ich podnikanie. Remodelované predajne a rozšírená sieť distribučných skladov umožňujú rýchlejší a pohodlnejší nákup, či už osobne alebo online. „Aby sme zvýšili spokojnosť našich zákazníkov a dokázali lepšie reagovať na ich nové očakávania, zameriavame sa a ďalej rozvíjame multikanálový prístup, ktorý zahŕňa nákupy v kamenných obchodoch, digitálne nástroje a distribučné služby. Naši zákazníci môžu využiť taký spôsob nákupu, aký im najviac vyhovuje. Chceme im ušetriť čas a starosti spojené so zásobovaním prevádzok a obchodov,“ dodáva Vincent. Pre podnikateľov to znamená viac flexibility a menej starostí so zásobovaním. Inovatívne digitálne nástroje ako platforma DISH vyvinuté spoločnosťou METRO a gastronomickými expertmi majú za cieľ pomôcť podnikateľom z gastro sektora maximálne zviditeľniť svoje prevádzky. Poskytuje im napríklad možnosť jednoducho si vytvoriť vlastnú webovú stránku či efektívny systém online rezervácií a objednávok, ktorý možno ovládať priamo zo smartfónu. Na Slovensku tento nástroj využíva viac ako 1100 zákazníkov METRO.
Investície do udržateľnej budúcnosti
METRO ako popredná celosvetová spoločnosť podnikajúca v oblasti veľkoobchodu a distribúcie potravín sa snaží o to, aby podnikala zodpovedne a v súlade s princípmi udržateľnosti. Dôležitosť tohto prístupu je nevyhnutná pre riešenie globálnych výziev. „Iba tým, že zosúladíme naše potreby a ciele s potrebami prírody, ľudí a budúcich generácií, môžeme byť dlhodobo úspešní,“ hovorí Romain Vincent. „Jednou z 3 hlavných priorít stratégie ESG je znižovanie uhlíkovej stopy našich činností s cieľom do-siahnutia uhlíkovej neutrality do roku 2040. To si okrem iného vyžaduje aj nemalé investície do technológií. Tento ambiciózny cieľ dosahuje METRO aj prostredníctvom investícií do fotovoltických panelov, ktoré už inštalovala a inštaluje na strechách budov či parkovísk vo svojich prevádzkach na Slovensku. K zníženiu uhlíkovej stopy prispieva aj projekt F-GAS so zameraním na výmenu technológie chladenia. „Sme radi, že patríme ku krajinám, ktoré ako prvé zaviedli výmenu technológie chladenia. Vybrali sme si najvyšší štandard – teda technológiu chladenia CO2, ktorá okrem energetickej úspory pomôže výrazne znižovať emisie CO2,“ hovorí Marcel Sabo, regionálny technický manažér METRO Cash&Carry SR. Významným krokom vpred je aj zavedenie elektronických cenoviek, ktoré METRO implementuje vo svojich predajniach. Táto technológia nielenže modernizuje predajný proces a znižuje chybovosť, ale pomôže aj znížiť spotrebu papiera, čím každoročne ušetríme takmer 1,5 milióna papierových štítkov. Spoločnosť METRO sa v rámci svojej stratégie ESG zaviazala prijať opatrenia proti plytvaniu potravinami v celom svojom hodnotovom reťazci a do roku 2025 znížiť potravinový odpad vznikajúci vo svojich vlastných obchodných operáciách na polovicu. Na Slovensku spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska, vďaka čomu sa zabráni plytvaniu a pomáha sa ľuďom, ktorí čelia potravinovej neistote. Znižovaniu potravinového odpadu prispieva aj METRO akadémia, ktorá učí profesionálov z oblasti HoReCa segmentu, ako pracovať v súlade s princípmi Zero Food Waste.
Vysoký štandard kvality potravín
METRO ponúka svojim zákazníkom viac ako 23 000 potravinových a nepotravinových produktov dostupných na jednom mieste. Pre METRO je najvyššou prioritou poskytovať zákazníkom bezpečné a kvalitné výrobky. Kvalita sa začína už u výrobcu a METRO starostlivo vyberá spoľahlivých dodávateľov, s ktorými buduje dlhodobú spoluprácu. „Je dôležité mať pre našich zákazníkov správne produkty a prinášať im včas inovácie, ktoré im pomôžu pri prekonávaní mnohých obchodných výziev, akými sú inflácia potravín, nedostatok pracovnej sily či zamedzenie plytvaniu potravinami. Jadrom našej stratégie je produkt, nákup a zdroje, predovšetkým pri produktoch našich privátnych značiek. Od všetkých výrobcov i predajcov, ktorí dodávajú výrobky pod našou privátnou značkou, požadujeme certifikáciu podľa globálne uznávanej schémy GFSI (Global Food Safety Initiative). Ide o nezávislé audity treťou stranou, ktoré nás neustále posúvajú ďalej a umožňujú nám zlepšovať všetky naše postupy. U nás nakupujú profesionáli a tí chcú len to najlepšie. Preto musíme byť v kvalite vždy o krok napred. Potešilo ma, keď mi pri večeri povedal šéfkuchár jednej reštaurácie, že METRO je „selektor“ dobrých produktov,“ dodáva Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia.
Zamestnanci sú kľúčom k úspechu
Úspech spoločnosti METRO by nebolo možné dosiahnuť bez kvalitných zamestnancov. Zamestnanci METRO rozumejú tomu, čo ich zákazníci potrebujú, podľa toho plánujú dopredu a rozhodujú. „Našou hlavnou silnou stránkou sú naši ľudia, ich zručnosti a schopnosť lepšie obslúžiť našich zákazníkov. V rámci našej spoločnosti METRO sa zameriavame na rozvoj talentu a schopností našich zamestnancov. Je pre nás dôležité, aby naši kolegovia a kolegyne boli vo svojej práci spokojní a chodili do nej s radosťou, hovorí Romain Vincent. METRO je spoľahlivým partnerom pre svojich zamestnancov a zamestnankyne, pre svojich zákazníkov a chce naďalej prispievať k rozvoju slovenského gastro a maloobchodného sektora.