Tridsať ustríc sa dá otvoriť a úhľadne naservírovať už za 5 minút a 38 sekúnd. Dokázal to šéfkuchár Peter Šimko z prešovskej reštaurácie PRESHOW HARLEY’S STEAK HOUSE, víťaz III. METRO Majstrovstiev Slovenska v otváraní ustríc. Zápolenia v rámci gastronomického podujatia Slovak Food Festival sa zúčastnilo 13 kuchárov.
Vedeli ste, že ustrice sa servírujú živé a tradične po tuctoch alebo poltuctoch? V rámci súťaže však profesionálni šéfkuchári v súlade s medzinárodnými pravidlami otvárajú až 30 plochých ustríc typu Belon. Porota zložená zo šéfkuchárov HoReCa tímu METRO Vojta Artza a Petra Stádníka a tiež nákupcu rýb Drahoslava Vochozku pritom okrem rýchlosti súťažiacich pri otváraní hodnotila aj čistotu pracoviska a úpravu servírovaných ustríc výsledku. Trestné sekundy sa udeľovali napríklad za narezanie tela ustrice, úlomky ulity v mäse, nedokonalé oddelenie ustrice od ulity a chybnú prezentáciu na pripravenej tácke.
Víťaz Peter Šimko spolu s druhým Slavomírom Dicom z Prešova si vybojovali aj nominácie na Majstrovstvá Európy v švédskom Trollhättane.
Správne otvorené čerstvé ustrice, ktoré do súťaže poskytol partner podujatia, veľkoobchod METRO, nakoniec putovali na ochutnávku medzi divákov. „Ustrice patria k najstarším gastronomickým špecialitám, milovali ich už antickí Gréci. Výnimočné sú najmä veľmi vysokým obsahom bielkovín, ale aj rôznych minerálov či vitamínov,“ hovorí Drahoslav Vochozka.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk