Majster Slovenska v otváraní ustríc je z Preshowa

26. mája 2014

Tridsať ustríc sa dá otvoriť a úhľadne naservírovať už za 5 minút a 38 sekúnd. Dokázal to šéfkuchár Peter Šimko z prešovskej reštaurácie PRESHOW HARLEY’S STEAK HOUSE, víťaz III. METRO Majstrovstiev Slovenska v otváraní ustríc. Zápolenia v rámci gastronomického podujatia Slovak Food Festival sa zúčastnilo 13 kuchárov.

Vedeli ste, že ustrice sa servírujú živé a tradične po tuctoch alebo poltuctoch? V rámci súťaže však profesionálni šéfkuchári v súlade s medzinárodnými pravidlami otvárajú až 30 plochých ustríc typu Belon. Porota zložená zo šéfkuchárov HoReCa tímu METRO Vojta Artza a Petra Stádníka a tiež nákupcu rýb Drahoslava Vochozku pritom okrem rýchlosti súťažiacich pri otváraní hodnotila aj čistotu pracoviska a úpravu servírovaných ustríc výsledku. Trestné sekundy sa udeľovali napríklad za narezanie tela ustrice, úlomky ulity v mäse, nedokonalé oddelenie ustrice od ulity a chybnú prezentáciu na pripravenej tácke.

Víťaz Peter Šimko spolu s druhým Slavomírom Dicom z Prešova si vybojovali aj nominácie na Majstrovstvá Európy v švédskom Trollhättane.

Správne otvorené čerstvé ustrice, ktoré do súťaže poskytol partner podujatia, veľkoobchod METRO, nakoniec putovali na ochutnávku medzi divákov. „Ustrice patria k najstarším gastronomickým špecialitám, milovali ich už antickí Gréci. Výnimočné sú najmä veľmi vysokým obsahom bielkovín, ale aj rôznych minerálov či vitamínov,“ hovorí Drahoslav Vochozka.

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Staňte sa zákazníkom

Ak máte firmu alebo ste SZČO, staňte sa naším zákazníkom behom pár minút.

Zaregistrujte sa
Kde sme

nájdite svoju najbližšiu METRO predajňu.

Navštívte nás
dialogcheck
Akciová ponuka

Prehliadnite si aktuálnu ponuku.

Do ponuky