Chuťové poháriky návštevníkov Bratislavského hradu 22.-25. mája už tradične pošteklí Slovak Food Festival. Chýbať nebude to najlepšie zo slovenských regiónov, ale ani výber exotickejších špecialít a tretí ročník Majstrovstiev SR v otváraní ustríc opäť prinesie možnosť ochutnať vychýrenú morskú špecialitu.
Profesionálni kuchári si v piatok 23. mája o 18.00 na hlavnom pódiu Slovak Food Festivalu už po tretí raz zmerajú sily v otváraní 30 plochých ustríc typu Belon. Spolu sa tak na gurmánskom podujatí otvorí minimálne 600 kusov známej lahôdky, ktoré po skončení súťaže poputujú na ochutnávku medzi divákov.
Pri kuchárskom zápolení budev súlade s medzinárodnými pravidlami záležať nielen na rýchlosti, ale aj kvalite práce a úprave výsledku. Trestné sekundy tak porota udelí napríklad za narezanie tela ustrice pri otváraní, úlomky ulity v mäse, či nedokonalé oddelenie ustrice od ulity a nesprávnu prezentáciu.
„Víťaz získa okrem vecných výhier aj účasť na európskom šampionáte v otváraní ustríc 2015, návštevníci festivalu sa zase môžu tešiť na neobvyklý gurmánsky zážitok. V METRO sa už dlhšie zameriavame na predaj čerstvých morských rýb a kôrovcov a s potešením sledujeme, že práve predaj ustríc má aj vďaka takýmto akciám stúpajúcu tendenciu. Ľudia sa neboja nových chutí a to je veľmi dobre,“ hovorí Vojto Artz, šéfkuchár veľkoobchodu METRO, ktorý je spoluorganizátorom majstrovstiev aj dodávateľom čerstvých ustríc. Okrem netradičnej súťaže však Vojto pripravuje na festival ešte jedno veľké lákadlo – spoločnú live cooking show s českým kolegom Zdeňkom Pohlreichom.
Vedeli ste, že...?
...ustrice obsahujúveľké množstvo bielkovín, ale aj zdravé tuky a minerály ako železo, meď, horčík a jód, vitamíny A, C a D či viaceré „Béčka“. Konzumujú sa s kvapkou citrónovej šťavy a najlepšie si ich vychutnáte s bielym suchým vínom, suchým sherry alebo šampanským.
...ustrice sa servírujú živé. Čerstvé ustrice vám skúsený kuchár naservíruje v tradičnom tucte alebo poltucte a po otvorení sú ulity plné vody. Tá musí byť číra a voňať morom.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk