Najlepší kuchári a čašníci vyrastajú na zvolenskej škole

1. február 2016

Ktorá škola má tých najšikovnejších mladých kuchárov? Už po štvrtý raz si svoje sily mohli zmerať študenti – stredoškoláci v súťaži METRO HoReCa päťboj, ktorá sa koná v rámci výstavy potravinárstva, gastronómie a cestovného ruchu Danubius Gastro. Víťazom 4. ročníka sa stala Stredná odborná škola obchodu a hotelových služieb zo Zvolena, čím obhájila víťazstvá z predchádzajúcich dvoch ročníkov a odniesla si hodnotné vecné ceny a poukaz na nákup zariadenia vo veľkoobchodnom stredisku METRO.

Kuchári a čašníci súťažili v rôznych disciplínach, ktoré im v praxi nesmú byť cudzie:

  • Filetovanie pstruha
  • Tranžírovanie kurčaťa
  • Krájanie cibule
  • Krájanie zemiakov na brunoise
  • Krájanie póru na julienne
  • Príprava espressa a capuccina
  • Príprava - miešanie nealkoholického nápoja
  • Príprava reštaurácie, obsluha a servis zákazníkov

    Zároveň bolo ich úlohou pripraviť, navariť dve hlavné jedlá a dezert pochádzajúci z regionálnej kuchyne.

    Do finále 4. ročníka METRO HoReCa päťboja postúpili také školy ako napríklad Hotelová akadémia Prešov, Hotelová akadémia Žilina, Hotelová akadémia Holíč či SoŠ obchodu a hotelových služieb zo Zvolena či SoŠ obchodu a služieb zo Žiaru nad Hronom. Ich výkony hodnotila odborná porota pod vedením šéfkuchára spoločnosti METRO Vojta Artza. Ten odkazuje: „Mladým kuchárskym talentom srdečne gratulujeme a držíme im palce, aby sa im podarilo úspešne naštartovať svoju kariéru na poli gastronómie.“


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Slávka Habrmanová
AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk
Tel.č.: ++421 917 606 532

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Staňte sa zákazníkom

Ak máte firmu alebo ste SZČO, staňte sa naším zákazníkom behom pár minút.

Zaregistrujte sa
Kde sme

nájdite svoju najbližšiu METRO predajňu.

Navštívte nás
dialogcheck
Akciová ponuka

Prehliadnite si aktuálnu ponuku.

Do ponuky