Najlepší kuchári a čašníci vyrastajú na zvolenskej škole
1. február 2016
Ktorá škola má tých najšikovnejších mladých kuchárov? Už po štvrtý raz si svoje sily mohli zmerať študenti – stredoškoláci v súťaži METRO HoReCa päťboj, ktorá sa koná v rámci výstavy potravinárstva, gastronómie a cestovného ruchu Danubius Gastro. Víťazom 4. ročníka sa stala Stredná odborná škola obchodu a hotelových služieb zo Zvolena, čím obhájila víťazstvá z predchádzajúcich dvoch ročníkov a odniesla si hodnotné vecné ceny a poukaz na nákup zariadenia vo veľkoobchodnom stredisku METRO.
Kuchári a čašníci súťažili v rôznych disciplínach, ktoré im v praxi nesmú byť cudzie:
Filetovanie pstruha
Tranžírovanie kurčaťa
Krájanie cibule
Krájanie zemiakov na brunoise
Krájanie póru na julienne
Príprava espressa a capuccina
Príprava - miešanie nealkoholického nápoja
Príprava reštaurácie, obsluha a servis zákazníkov
Zároveň bolo ich úlohou pripraviť, navariť dve hlavné jedlá a dezert pochádzajúci z regionálnej kuchyne.
Do finále 4. ročníka METRO HoReCa päťboja postúpili také školy ako napríklad Hotelová akadémia Prešov, Hotelová akadémia Žilina, Hotelová akadémia Holíč či SoŠ obchodu a hotelových služieb zo Zvolena či SoŠ obchodu a služieb zo Žiaru nad Hronom. Ich výkony hodnotila odborná porota pod vedením šéfkuchára spoločnosti METRO Vojta Artza. Ten odkazuje: „Mladým kuchárskym talentom srdečne gratulujeme a držíme im palce, aby sa im podarilo úspešne naštartovať svoju kariéru na poli gastronómie.“
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk