METRO štartuje veľkú marketingovú kampaň. Dňom súkromného podnikania podporí malých podnikateľov
30. júna 2017
Spoločnosť METRO v júni spustila marketingovú kampaň v celkovej hodnote viac ako 300-tisíc eur. Prostredníctvom nej chce vyzdvihnúť tvrdú prácu malých podnikateľov a zaviesť tradíciu Dňa súkromného podnikania, ktorý tohto roku pripadne na 11. októbra. Ide o jednu z najväčších kampaní v histórii spoločnosti a zahŕňa tlačené médiá, rádiá, internet i vlastné komunikačné kanály. Po prvý raz na slovenskom trhu tiež odvysiela televízny spot.
„Chceme oceniť malých podnikateľov za ich tvrdú každodennú prácu a venovať im špeciálny deň. Deň súkromného podnikania sa uskutoční v 25 krajinách po celom svete a je naplnením našej stratégie „Pomáhame podnikateľom rásť“. Už to nie je len o predaji tovaru podnikateľom, ale poskytujeme našim zákazníkom oveľa širšie spektrum služieb vrátane poradenstva a vzdelávania,“ vysvetľuje Marcela Syrovátková, riaditeľka marketingu METRO Cash & Carry SR.
Kampaň odštartovala v polovici júna spustením webovej platformy na adrese www.denpodnikania.sk, kam sa môžu všetci podnikatelia bez ohľadu na oblasť podnikania registrovať so špeciálnymi ponukami pre svojich zákazníkov. Tie sa potom zobrazia na interaktívnej mape. Záleží pritom len na nich, čo svojim zákazníkom ponúknu. Môže to byť napríklad dezert zadarmo ku káve, zľava na nákup alebo kultúrna akcia. Verejnosť následne na rovnakých stránkach nájde v prehľadnej mape všetky podniky vo svojom okolí, ktoré si na tento deň pripravili špeciálnu ponuku.
„Všetky marketingové aktivity sú naplánováné od júna do októbra a sú rozdelené na dve fázy. Najskôr sa budú zameriavať na akvizíciu podnikateľov a ich ponúk, v druhej polovici zacielia na koncových zákazníkov, aby sa prišli k podnikateľom zo svojho okolia pozrieť,“ vysvetľuje Marcela Syrovátková.
METRO využije na podporu celý marketingový mix. Odštartuje s vlastnými komunikačnými kanálmi ako sú letáky, web, e-mailingy, ale tiež instore alebo one-to-one komunikácia prostredníctvom obchodných zástupcov. Pridá sa on-line kampaň a kampaň na sociálnych sieťach a nebude chýbať ani PR podpora. V druhej časti sa pripojí inzercia v Novom Čase, rádiospoty na Exprese a ďalších obľúbených komerčných staniciach a televizna reklama na staniciach skupiny Markíza: (https://www.youtube.com/watch?v=l_KPboW3eOs)
Historicky prvý Deň súkromného podnikania sa tento rok bude konať 11. októbra, v ďalších rokoch potom vždy druhý utorok v októbri. Cieľom projektu je pripomenúť dôležitosť malých podnikateľov nielen pre domácu ekonomiku, ale tiež pre spoločnosť. Partnermi sú Združenie mladých podnikateľov Slovenska a Zväz hotelov a reštaurácií SR.
Každý podnikateľ, ktorý sa zapojí so svojou ponukou, môže od augusta získať promo materiály pre svoju prevádzku. Navyše všetci, ktorí se prihlásia do konca augusta, budú súťažiť o mediálny priestor v regionálnych denníkoch. Na september a október si METRO pripravilo atraktívne a cenovo výhodné ponuky – denné ponuky, špeciálne vouchery, ochutnávky a ďalšie akcie.
Kreatívu a koncept kampani pripravila globálne agentúra Service Plan spoločne s interným tímom skupiny METRO Group. O lokálnu adaptáciu sa stará reklamná agentúra Kaspen/Jung von Matt. Komunikáciu na sociálnych sieťach a PR zaisťuje AMI Communications Slovakia v spolupráci s pražskou Inspiro Solutions. AMI sa podieľa aj na plánovaní médií spolu s mediálnou agentúrou OMD. Webovú platformu pripravila digitálna agentúra Actum.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
Email: martin.jaros@metro.sk