Zvolenské METRO reštartuje, pomohli sami zákazníci
1. októbra 2014
V srdci Slovenska v ostatných týždňoch bežali motory zmien na plné obrátky. S cieľom ešte tesnejšie prispôsobiť ponuku potrebám zákazníkov predstavuje METRO Zvolen ako prvé na Slovensku upravený koncept svojej veľkoobchodnej predajne. Usporiadaná je podľa nákupných zvykov podnikateľov a sortiment v nej je tesnejšie ušitý na mieru regiónu.
„Zvolenský región je pre veľkoobchod jedným z najnáročnejších, čo sa týka širokej spádovej oblasti, tlaku na ceny aj flexibilitu služieb. Práve z tohto dôvodu sa METRO Zvolen stalo dejiskom pilotného projektu inovácií, ktorých cieľom je našu ponuku čo najužšie napojiť na želania a reálne každodenné potreby našich zákazníkov," vysvetľuje myšlienku vynoveného METRO riaditeľka predajne Dana Lukáčová.
Prípravy na nové smerovanie zvolenskej prevádzky METRO odštartovali už v apríli tohto roka detailným prieskumom trhu, po ktorom nasledovalo desať zákazníckych panelov – rozhovorov o tom, čo zákazníci využívajú, potrebujú, čo oceňujú a čo by zmenili. Novinky tak predajni prinesú zvýšenú efektivitu, zákazníkom zase METRO presne podľa ich predstáv.
V nepotravinovom sortimente Zvolen ako prvý na Slovensku zavádza zredukovaný koncept
„5 svetov“, v potravinách prešla úpravou napríklad ponuka cestovín. „Racionalizáciou maloobrátkového tovaru sme sortiment upravili o približne 15-20%. Nejde však len o škrty. Na základe zákazníckeho prieskumu a revízie trhu zaraďujeme aj nový sortiment, po ktorom vznikol dopyt," hovorí Dana Lukáčová.
Ponuka METRO Zvolen sa tak ešte výraznejšie zameria na lokálnu slovenskú produkciu, mliečne výrobky, mäso či zeleninu, narastie bezlepkový a dia sortiment, koreniny aj sladkosti. Servis pre top zákazníkov rozšíri vivárium so živými homármi a akváriá v oddelení rýb, spolupráca s lokálnym pekárom prinesie zákazníkom kompletný sortiment čerstvého chleba a pečiva vo formáte shop in shop.
Novinky na predajnej ploche sa dotknú aj umiestnenia niektorých oddelení. Nákupné zvyklosti zákazníkov napríklad vytýčili novú polohu pre ťažký koloniál hneď na začiatku predajne. „Oleje alebo múky na vozíky tak budú prichádzať ako prvé, čo zákazníkom značne uľahčí nakladanie ďalšieho tovaru," hovorí Dana Lukáčová.
Zmeny, ktoré sa na strednom Slovensku aktuálne pilotujú, majú potenciál nájsť uplatnenie na všetkých prevádzkach METRO aj MAKRO v SR a ČR. Konkrétna realizácia však podľa generálneho riaditeľa reťazca záleží na východiskovej pozícii každej predajne. „Niekde je potrebné na základe dopytu optimalizovať sortiment, inde prijať desať nových zamestnancov na naplnenie potenciálu distribúcie. Z úspešných nápadov pilotovaných vo Zvolene v každom prípade budú ťažiť všetky naše predajne a najmä ich zákazníci," hovorí Guillaume Chêne.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk