Slovesnkí vinári si zmerali svoje sily v súťaži METRO víno roka 2017

24. mája 2017

Slovenskí vinári bojovali s tým najlepším zo svojej produkcie v súťaži METRO Víno roka 2017. Celkovo 33 vinárstiev prihlásilo 218 vzoriek. Vína súťažili v štyroch rôznych kategóriách: suché a polosuché víno, polosladké a sladké, ale aj ružové či šumivé víno. Absolútny víťaz aj tento rok získava cenu Grand Prix.

Odpoveď na otázku, ktoré slovenské vinárstvo sa môže popýšiť tým najlepší z hľadiska čírosti, vône, ale aj zrelosti a chuti, prináša už 13. ročník METRO Víno roka. Súťaž je dostupná pre všetkých výrobcov vína v Slovenskej republike. Degustácia prihlásených vzoriek prebehla v dňoch 16. a 17. mája v hoteli Ponteo v Rusovciach. Hodnotila porota zložená z tých najskúsenejších slovenských, českých a maďarských odborníkov zo sveta vinárstva – enológov, someliérov a wineakademikerov. Šlo celkovo o 15 profesionálov, ktorí dokázali posúdiť najvyššie nároky na kvalitu vína. Vybrali 15 najlepších vín v kategórii suché a polosuché vína bez rozdielu farby (biele a červené), päť najlepších vín v kategórii polosladké a sladké vína, päť víťazných ružových vín a tri najlepšie šumivé vína.

Víno s najvyšším bodovým hodnotením bez ohľadu na kategóriu získava titul Grand Prix METRO Víno roka 2017. Porota v tomto prípade urobila výber z piatich najlepšie hodnotených vín bez ohľadu na kategóriu. Mená víťazov budú vyhlásené počas slávnostného gala večera 31. mája 2017 v Hoteli Sitno, Vyhne. „Konkurencia medzi vinármi bola naozaj silná a pred porotu priniesli to najlepšie zo svojej produkcie. Veľmi nás teší tak široký záujem vinárstiev predstaviť svoju kvalitu v súťaži METRO Víno roka 2017. Víťazné vína si účastníci vychutnajú aj počas slávnostného gala večera v hoteli Sitno, Vyhne,“ uviedol hlavný someliér pre Slovensko Jozef Milčík. Veľkoobchod METRO následne bude ponúkať ocenené vína na svojich pultoch.

Tento rok je vyhlasovanie víťazov súťaže METRO víno roka napojené na 2. ročník METRO HORECA SYMPÓZIA. V hoteli Sitno sa tak núka skutočne široký, zaujímavý program počas dvoch dní. 30. mája 2017 sa uskutoční kulinársky deň, kedy na hlavnom pódiu hosťuje kuchárska elita Slovenska, menovite Braňo Križan, Peter Ďurčo, Gabo Kocák, Vojto Artz, Michal Konrád a Martin Záhumenský. Hosťom ponúknu svoje kulinárske show; uskutočnia sa tiež prezentácie sortimentu, najmä čerstvých komodít ako mäso, ryby, ovocie, zelenina.

Druhý deň, 31. máj 2017 bude patriť hotelierstvu; na programe dňa budú prezentácie hostí a partnerov METRO; na popoludnie sú plánované odborné workshopy. Vyvrcholením dňa bude slávnostné vyhlásenie víťazov súťaže METRO Víno roka spojené s luxusnou večerou, hudobným vystúpení a degustáciou víťazných vín. Predpokladá sa, že zhruba po 22.00 hod sa začne garden after party vonku pri bazénoch. Počas oboch dní bude hostí moderátorsky sprevádzať Adela Banášová.

 

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Slávka Habrmanová
AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk
Tel.č.: +421 917 606 532

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:

Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
Email: martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa