Jan Žák sa stal historicky prvým generálnym riaditeľom METRO SR
21. septembra 2016
Prvýkrát v histórii má METRO SR generálneho riaditeľa. Na novo vytvorenú pozíciu nastúpil Jan Žák, doterajší riaditeľ nákupu a člen predstavenstva veľkoobchodného reťazca makro ČR a METRO SR. Obe firmy aj naďalej fungujú ako spoločná obchodná jednotka.
Jan Žák bude na svojej novej pozícii zodpovedať za chod a výsledky spoločnosti na slovenskom trhu a bude pokračovať v transformácii veľkoobchodu na multikanálový predaj. Svoju kariéru zahájil v Makro Cash & Carry v októbri 2006 po jedenástich rokoch v Aholde, kde nastúpil ako vedúci nákupu ultra čerstvých potravín do vedenia poľskej pobočky. Po dvoch rokoch sa presunul do Bulharska, kde ako člen predstavenstva viedol oddelenie nákupu potravín a v roku 2009 bol menovaný na pozíciu riaditeľa nákupu potravín a spotrebného tovaru. Rovnakú pozíciu potom zastával od roku 2013 v Českej republike, kam sa presunul z Kazachstanu, kde viac než rok viedol novo otvorenú pobočku METRO Cash & Carry.
Jan Žák sa v prostredí retailu pohybuje od roku 1995, absolvoval Mendelovu univerzitu v Brne; hovorí česky, anglicky, poľsky a rusky. Jan Žák je ženatý, má tri deti a vo svojom voľnom čase sa venuje cestovaniu a fotografovaniu.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk