Súťaž METRO Dobrý podnikateľ 2014 sa dostáva do druhej fázy. Na základe hlasovania verejnosti porota tento týždeň stanovila desiatku podnikateľských príbehov, ktoré zabojujú o hlavnú cenu 5000 eur.
Finálna desiatka je skutočne pestrá. Stretli sa v nej ostrieľaní podnikatelia, ktorí sa vlastnou firmou živia druhé desaťročie, i podnikateľskí nováčikovia. Ľudia z mesta i z vidieka. Takí, ktorí robia svet lepším samotnou podstatou svojho podnikania, i takí, čo sa dobročinnosti venujú popri hlavnom, „civilnom“ biznise.
Takmer tridsať príbehov dobrých podnikateľov, ktorí myslia aj na iných a prispievajú k rozvoju a skvalitneniu života vo svojom okolí, sa o hlasy verejnosti uchádzalo od polovice apríla do konca júna. Hlasovanie poslúžilo ako východisko pri stanovovaní postupujúcich do druhého kola. „Hľadali sme ľudí, ktorí sa aktívne živia biznisom a pritom zanechávajú pozitívnu stopu a robia dobré meno pojmu podnikateľ. Sme veľmi radi, že z hlasovania vzišla pestrá mozaika veľmi pekných príbehov,“ hovorí Martin Jaroš, ktorý v porote zastupuje organizátora súťaže – veľkoobchod METRO Cash & Carry.
Porotu okrem zástupcu METRO tvoria výrazné osobnosti, ktoré dosiahli úspech v podnikaní a zároveň majú silný zmysel pre zlepšovanie života iných: Miroslav Trnka, predseda poroty, zakladateľ firmy Eset a nadácie Zastavme korupciu Pavol Benčík, majiteľ siete Bencik Culinary Group Jana Karelová, riaditeľka Človek v ohrození, biznis kouč Klaudia Valušková, podnikateľka v autobiznise (Auto Valušek), filantrop
Tím organizátorov v spolupráci s mediálnym partnerom – Rozhlasom a televíziou Slovenska – v priebehu leta osobne navštívi všetkých finalistov a natočí s nimi medailóny, cez ktoré ich predstaví širokej verejnosti. V septembri porota vyberie absolútneho víťaza, ktorý okrem uznania a publicity získa aj finančnú prémiu 5000 eur. Zároveň budú môcť diváci a poslucháči RTVS hlasovaním určiť, kto získa cenu mediálneho partnera.
Slávnostné vyhlásenie Dobrého podnikateľa 2014 bude 22. októbra. Príbehy desiatky finalistov si môžete prezrieť na stránke www.dobrypodnikatel.sk.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk