Alternatívy bežných surovín či dôraz na lokálnosť. Aj to sú trendy 2020 v slovenskej gastronómii
31. januára 2020
Podpora mladých kuchárov, pôsobivé kuchárske show uznávaných osobností i ochutnávky netradičných chutí. Veľtrh Danubius Gastro, ktorý sa nedávno konal v bratislavskej Inchebe, priniesol nielen rozmanité kulinárske inšpirácie, ale otvoril aj diskusiu o aktuálnych gastronomických trendoch.
Svoje sily opäť spojil Slovenský zväz kuchárov a cukrárov (SZKC) a spoločnosť METRO Cash & Carry – v spoločnej zóne počas štyroch výstavných dni zorganizovali sútaže mladých kulinárskych nádejí, kreatívne vyrezávanie do ovocia a zeleniny i ukážky vysokej gastronómie v podaní známych šéfkuchárov.
V rámci kuchárskych šou sa predstavili známe osobnosti slovenskej gastronómie akými sú šéfkuchár Globo restaurant a kapitán Národného tímu Slovenska vjednom Branislav Križan, Michal Konrád z Bao Brothers (v minulosti šéfkuchár FOU ZOO) či kapitán juniorského tímu Slovenska (SZKC) Daniel Melicherík. Nechýbali ani šéfkuchári pôsobiaci v Írskom Dubline Maroš Hruška a Peter Varga a aniexecutive chef zhotela LOFT Daniel Hrivňák.
Celé dianie mal pod taktovkou šéfkuchár spoločnosti METRO a zároveň prezident SZKC Vojto Artz, ktorý prezentoval svoj pohľad na gastronomické trendy anovinky na tento rok. „Okrem snahy o zníženie potravinového odpadu a používania recyklovateľných jednorazových materiálov sa bude tento rok niesť najmä v znamení alternatív múky, cukru či mäsa. Do popredia sa dostanú aj nátierky z netradičných surovín, akými sú oriešky a strukoviny,“ povedal Artz.
Zaujímavou novinkou budú aj organické produkty pre najmenších a stálicou zostáva aj dôraz na lokálnosť používaných surovín. Tento rok bude priať reštauráciám s otvoreným konceptom kuchýň, v ktorých majú zákazníci možnosť vidieť proces prípravy ich jedla a stávajú sa tak súčasťou komplexného gastronomického zážitku.
„S predstaviteľmi segmentu Horeca dlhodobo rozvíjame vzťahy a prispievame tak spoločne k rozvoju slovenskej gastronómie a zvyšovaniu jej kvality. Veľmi nás teší ak vidíme, že naše poradenstvo, podpora a široký sortiment vhodný aj pre tú najvyššiu úroveň gastronómie, vrátane ponuky udržateľných riešení, pomáha meniť veci k lepšiemu,“ povedal Karol Szalai, generálny riaditeľ spoločnosti METRO.
Okrem pôsobivých aktivít mali návštevníci METRO stánku na Danubius Gastro možnosť prezrieť si aj novinky z ultra fresh sortimentu, ktorý zahŕňal aj menej tradičné druhy exotického ovocia, ryby či jedlé kvety. Popri čerstvých produktoch sa spoločnosť prezentovala vyberaným sortimentom v oblasti ekologického jednorazového riadu či stále inovovanej ponuky vlastných značiek. Samozrejme, nechýbala ani slepá ochutnávka ingrediencií, napríklad ustríc, kaviárov, exotického ovocia a zeleniny a ďalších ingrediencií z portfólia METRO.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Kristína Krištúfková AMI Communications Slovakia
E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk
Tel. č.: +421948606246
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +420 220 389 521
Email: romana.nydrle@makro.cz