Alternatívy bežných surovín či dôraz na lokálnosť. Aj to sú trendy 2020 v slovenskej gastronómii

31. januára 2020

Podpora mladých kuchárov, pôsobivé kuchárske show uznávaných osobností i ochutnávky netradičných chutí. Veľtrh Danubius Gastro, ktorý sa nedávno konal v bratislavskej Inchebe, priniesol nielen rozmanité kulinárske inšpirácie, ale otvoril aj diskusiu o aktuálnych gastronomických trendoch.

Svoje sily opäť spojil Slovenský zväz kuchárov a cukrárov (SZKC) a spoločnosť METRO Cash & Carry – v spoločnej zóne počas štyroch výstavných dni zorganizovali sútaže mladých kulinárskych nádejí, kreatívne vyrezávanie do ovocia a zeleniny i ukážky vysokej gastronómie v podaní známych šéfkuchárov.

V rámci kuchárskych šou sa predstavili známe osobnosti slovenskej gastronómie akými sú šéfkuchár Globo restaurant a kapitán Národného tímu Slovenska vjednom Branislav Križan, Michal Konrád z Bao Brothers (v minulosti šéfkuchár FOU ZOO) či kapitán juniorského tímu Slovenska (SZKC) Daniel Melicherík. Nechýbali ani šéfkuchári pôsobiaci v Írskom Dubline Maroš Hruška a Peter Varga a aniexecutive chef zhotela LOFT Daniel Hrivňák.

Celé dianie mal pod taktovkou šéfkuchár spoločnosti METRO a zároveň prezident SZKC Vojto Artz, ktorý prezentoval svoj pohľad na gastronomické trendy anovinky na tento rok. „Okrem snahy o zníženie potravinového odpadu a používania recyklovateľných jednorazových materiálov sa bude tento rok niesť najmä v znamení alternatív múky, cukru či mäsa. Do popredia sa dostanú aj nátierky z netradičných surovín, akými sú oriešky a strukoviny,“ povedal Artz.

Zaujímavou novinkou budú aj organické produkty pre najmenších a stálicou zostáva aj dôraz na lokálnosť používaných surovín. Tento rok bude priať reštauráciám s otvoreným konceptom kuchýň, v ktorých majú zákazníci možnosť vidieť proces prípravy ich jedla a stávajú sa tak súčasťou komplexného gastronomického zážitku.

„S predstaviteľmi segmentu Horeca dlhodobo rozvíjame vzťahy a prispievame tak spoločne k rozvoju slovenskej gastronómie a zvyšovaniu jej kvality. Veľmi nás teší ak vidíme, že naše poradenstvo, podpora a široký sortiment vhodný aj pre tú najvyššiu úroveň gastronómie, vrátane ponuky udržateľných riešení, pomáha meniť veci k lepšiemu,“ povedal Karol Szalai, generálny riaditeľ spoločnosti METRO.

Okrem pôsobivých aktivít mali návštevníci METRO stánku na Danubius Gastro možnosť prezrieť si aj novinky z ultra fresh sortimentu, ktorý zahŕňal aj menej tradičné druhy exotického ovocia, ryby či jedlé kvety. Popri čerstvých produktoch sa spoločnosť prezentovala vyberaným sortimentom v oblasti ekologického jednorazového riadu či stále inovovanej ponuky vlastných značiek. Samozrejme, nechýbala ani slepá ochutnávka ingrediencií, napríklad ustríc, kaviárov, exotického ovocia a zeleniny a ďalších ingrediencií z portfólia METRO.

 


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Kristína Krištúfková
AMI Communications Slovakia
E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk
Tel. č.: +421948606246

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +420 220 389 521
Email: romana.nydrle@makro.cz

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Staňte sa zákazníkom

Ak máte firmu alebo ste SZČO, staňte sa naším zákazníkom behom pár minút.

Zaregistrujte sa
Kde sme

nájdite svoju najbližšiu METRO predajňu.

Navštívte nás
dialogcheck
Akciová ponuka

Prehliadnite si aktuálnu ponuku.

Do ponuky