METRO pod novou značkou hlási cenovú revolúciu

13. marca 2014

Načúvanie potrebám zákazníkov je hlavný motív novej stratégie cenotvorby, ktorú veľkoobchod METRO Cash & Carry spúšťa na Slovensku od 1. apríla 2014. Zásadná zmena obchodného modelu nie je ničím menším, než vyhlásením cenovej vojny konkurencii. Jej víťazom má byť zákazník. Oddanosť jeho potrebám spoločnosť vyjadruje aj komunikáciou novej značky VY & METRO.

Päťdesiate výročie otvorenia prvej predajne METRO v Nemecku oslavuje partner slovenských podnikateľov vo veľkom. Najpredávanejšie položky sortimentu za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny v okolí, výrazné zľavy pri akciovom tovare a atraktívne spätné bonusy podľa výšky obratu, to sú tri piliere, na ktorých stojí novo predstavený cenový program METRO.

1. Nízka veľkoobchodná cena
Od apríla METRO kontroluje veľkoobchodné ceny pri najpredávanejších tovaroch tak, aby boli najnižšie v porovnaní s konkurenciou v konkrétnom regióne. „Spusteniu nového cenového programu predchádzal rozsiahly prieskum realizovaný medzi našimi zákazníkmi, na základe ktorého sme identifikovali sortiment tých najpredávanejších artiklov (tzv. nákupný košík). Pri nich odteraz v rámci daného regiónu garantujeme najvýhodnejšiu veľkoobchodnú cenu,“ hovorí manažér pre cenotvorbu METRO Daniel Graf a dodáva, že ceny najpredávanejších produktov budú monitorované a upravované na dvojtýždennej báze. Aj pri menej kľúčových položkách sortimentu sa pritom budú ceny pravidelne kontrolovať, abyich úroveň bola pod priemerom trhu.

2. Akciové ponuky
Výrazné zľavy, ktoré METRO každé dva týždne ponúka na viac ako 2 000 položiek akciového tovaru, budú odteraz ešte tesnejšie šité na mieru jednotlivým skupinám profesionálnych zákazníkov, napríklad nezávislým maloobchodníkom a HoReCa segmentu. „Zákazníci dlhodobo hodnotia naše zľavové ponuky pozitívne, my ich preto chceme ďalej optimalizovať tak, aby akciový sortiment presne zodpovedal ich potrebám a preferenciám,“ dopĺňa Daniel Graf.

3. Vyššie štvrťročné bonusy
Novinkou sú aj štvrťročné obratové bonusy vo výške 3 alebo 5 %, ktoré budú zákazníkom vyplácané spätne. Doteraz METRO držiteľom takzvaných strieborných a zlatých zákazníckych kariet ponúkalo zľavy vo výške 1 resp. 3 %. Daniel Graf vysvetľuje: "Vzhľadom na výsledky prieskumu sme pozmenili náš existujúci Bonusový program, ktorý teraz oveľa lepšie zodpovedá nákupným zvyklostiam našich zákazníkov. Našim obchodným zástupcom navyše poskytne väčšiu flexibilitu pri vytváraní individuálnych podmienok pre jednotlivých zákazníkov." Popri zvýšení percentuálnych bonusov METRO zároveň znížilo hranicu zákazníkovho obratu, ktorú je nutné dosiahnuť na získanie odmeny.

Prostredníctvom nového cenového programu tak METRO posilňuje svoju pozíciu partnera nezávislého podnikania a zintenzívňuje prozákaznícky prístup. Nový obchodný model znamená nielen ponuky najlepšie zodpovedajúce potrebám zákazníkov, ale predovšetkým tvrdšiu súťaž a tým aj celkovo výhodnejšie ceny vo veľkoobchodnom segmente.

Na zdôraznenie orientácie na klientov METRO zároveň predstavilo novú značku VY & METRO, ktorou sa bude zákazníkom prihovárať. „METRO je spoločnosť flexibilne reagujúca na vývoj trhu a posledné roky sa u nás nesú v znamení posunu od tradičného biznis modelu k novým predajným kanálom. Predovšetkým je to dynamický rozvoj METRO Distribúcie, angažovanie obchodných tímov, či online predaj,“ vysvetľuje komunikačný manažérMartin Jaroš. „V ostatných rokoch sme sa snažili vytvoriť obsah novej značky – reálne ukázať, že sa zdokonaľujeme pre našich zákazníkov. Dnes tento obsah môžeme podčiarknuť práve zavedením brandu VY & METRO,“ dodáva riaditeľka pre komunikáciu značky Marcela Syrovátková. Vynovené žlto-modré logo sa od 12. marca prihovára zákazníkom z billboardov, akciových letákov, plagátov a postupne sa bude nasadzovať aj do médií.

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa