V rámci Svetového dňa vody, ktorý pripadá na 22. marca, iniciuje veľkoobchod METRO projekt zameraný proti plytvaniu vody. METRO spolu so siedmimi dodávateľmi upozorňuje na problematiku globálneho nedostatku vody prostredníctvom programu „Šetríme vodou“. Jeho cieľom je udržateľné zaobchádzanie s vodou a upozornenie na jej nedostatok, ktorý ohrozuje celú planétu.
Skupina METRO, ktorej súčasťou je veľkoobchod METRO, má svoje pobočky v 25 krajinách sveta a časť z nich sama trpí nedostatkom vody. METRO si v roku 2018 dáva za cieľ spotrebovať o 100 miliónov litrov vody menej, než tomu bolo v roku 2017. Projektom „Šetríme vodou“ nabáda k nižšej spotrebe vody nielen svojich zamestnancov, ale tiež dodávateľov a zákazníkov. Na svojich pobočkách im poskytuje užitočné informácie a rady, akým spôsobom vodou efektívne šetriť.
„Zodpovedný prístup k prírodným zdrojom je základným kameňom toho, aby sa životné prostredie zachovalo aj pre ďalšie generácie. Šetrenie vodou berieme ako našu povinnosť,“ komentuje ekologickú situáciu Martin Krajčovič, hovorca METRO, a dodáva: „Na úrovni predajní zavádzame opatrenia, ktoré vedú k zníženiu spotreby vody a ich dodržiavanie pozorne sledujeme. So zamestnancami následne zdieľame tipy, ako úsporu vody jednoducho aplikovať doma.“
Do tohtoročného druhého ročníka projektu za udržateľnejšie zachádzanie s vodou sa zapojí aj sedem dodávateľov METRO, medzi ktorými je Coca-Cola, Italmarket Slovakia, Henkel, Mars Food, PepsiCo, Reckit a Unilever. V období od 22. marca do júla budú títo dodávatelia na všetkých šiestich predajniach METRO komunikovať vlastné projekty zamerané na prevenciu plytvania vody, ktoré sa rozhodli podporiť finančným príspevkom z predaja svojich produktov. Tieto miesta budú na predajnej ploche viditeľne označené.
Projekt „Šetríme vodou“ nie je prvý, v ktorom sa METRO snaží zviditeľniť problematiku nedostatku vody. Vlani spolu s Procter & Gamble poskytli prostredníctvom programu „P&G Čistá voda deťom“ pitnú vodu do oblastí s jej nedostatkom. Zakúpením jedného výrobku Procter & Gamble sa zabezpečil jeden deň čistej vody pre tých, ktorí ju potrebujú.
Skupina METRO sa považuje za aktívneho člena globálnej komunity. Snaží sa preto prispievať k vytváraniu pridanej hodnoty pre udržateľný rozvoj. A jedným z cieľov udržateľného rozvoja stanoveného OSN je tiež zaistiť pitnú vodu a hygienické zariadenia pre celé ľudstvo do roku 2030.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Jana Trebulová
AMI Communications Slovakia
E-mail: jana.trebulova@amic.sk
Tel. č.: +421 948 213 008
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk