Inovácie nie sú pre podnikateľa len jedna z možností. Sú cestou k úspechu

27. októbra 2019

Medzi najväčšie výzvy mladých slovenských podnikateľov patria zvýšenie tržieb, zlepšenie predaja a zvýšenie spokojnosti zákazníkov. Najlepšou cestou, ako im čeliť je prostredníctvom inovácii. Zhodli sa na tom speakri tretieho ročníka podujatia Podnikateľská fiesta, ktoré sa uskutočnilo včera popoludní v Bratislave. V dvoch panelových diskusiách hovorili o inováciách v podnikaní vo svete online aj offline.

Prehľad o tom, s čím sa na Slovensku stretávajú mladí podnikatelia priniesol prieskum, ktorý nedávno realizovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska na vzorke 1000 podnikateľov. „Vďaka týmto informáciám vieme nielen správne cieliť naše podporné a vzdelávacie aktivity, no potvrdzuje sa tým aj nutnosť zavádzania inovatívnych riešení v podnikaní,“ uvádza Ján Solík zo združenia.

Tému tohtoročnej Podnikateľskej fiesty uviedol Jaro Zacko, kreatívec a spoluzakladateľ TRIAD Advertising, marketingový a biznis poradca: „Podnikanie bez inovácií neexistuje. Každý podnikateľ, malý aj veľký, potrebuje neustále sledovať trendy a prispôsobovať sa potrebám ľudí.“ Skúsený poradca v biznise tvrdí, že inovácie sú najväčšou konkurenčnou výhodou malých podnikateľov. „Práve začínajúci a malí podnikatelia majú možnosť priniesť nový pohľad a predbehnúť tak aj veľké spoločnosti, ktorým sa ťažšie vychádza zo zabehnutých koľají.“

Online inovácie však zďaleka nevládnu len oblasti marketingu. Pre podnikateľov a obchodníkov je nevyhnutné sledovať trendy napríklad aj v oblasti bezhotovostných platieb. V prvom diskusnom paneli podujatia na túto tému diskutovali Martin Dolejš zo spoločnosti MasterCard, Patrick Melioris z ČSOB banky, Peter Ivanka zo spoločnosti Softec a Tomáš Poloma, hlavný štátny radca na oddelení bankovej legislatívy Ministerstva financií SR.

Odborník na oblasť bezhotovostnej ekonomiky Martin Dolejš, Director Business Development CZ&SK v spoločnosti Mastercard sa v diskusii vyjadril: „Bezhotovostné platby a predovšetkým bezkontaktné platby kartou výrazne napomáhajú ekonomickému rastu a zvyšovaniu obratu obchodníka. Zákazníci na Slovensku si veľmi rýchlo zvykajú na nové digitálne spôsoby platenia a vďaka ich jednoduchosti a bezpečnosti uľahčujú proces nákupu a urýchľujú odbavenie zákazníka. Zároveň dávajú obchodníkom nástroje, ako mať svoj obchod pod kontrolou vďaka jednoducho dostupnému on-line prostrediu.“

Na tému nadviazal Peter Ivanka, account manažér spoločnosti Softec, ktorý hosťom podujatia priblížil aktuálnu situáciu v oblasti bezkontaktných platieb mobilnými zariadeniami: „Príchodom Apple Pay na Slovensko významne vzrástol záujem o platby mobilnými zariadeniami. Pre klientov je to bezpečná a pohodlná alternatíva. Umožniť platiť mobilom by preto malo byť v záujme každého obchodníka. V blízkej budúcnosti to môže byť dôležité kritérium pri výbere e-shopu, v ktorom klient nakupuje.“


Iný pohľad na online inovácie a ich prepojenie s offline svetom priniesol Lukáš Bartošek, Head of Performance & Marketing Strategist digitálnej agentúry Business Factory vo svojej prípadovej štúdii: „Je veľmi dôležité́ dokázať prispôsobiť̌ reklamné riešenia kontextu offline správania zákazníkov. A na to, aby sme zákazníkovi porozumeli, musíme v prvom rade vedieť klásť správne otázky, porozumieť výsledkom a hľadať optimálne riešenia. “

Druhá časť panelovej diskusie sa niesla v téme, ktorá je vo svete offline v súčasnosti jednou z najaktuálnejších. O trendoch v oblasti udržateľného podnikania diskutovali zástupcovia menších podnikov, ktoré na tejto filozofii postavili svoje podnikanie, spolu so spoločnosťou METRO Cash & Carry, ktorá už niekoľko rokov princípy zero waste uvádza do svojej obchodnej praxe. Igor Losman, ktorý manažuje prevádzku veľkoobchodu v Ivanke pri Dunaji, hovorí: „Zero waste princípy u nás zavádzame postupne. V našich predajniach sme začali ponúkať ekologický sortiment a čapovanú drogériu, a videli sme, že na to zákazníci veľmi dobre reagujú. Rozhodli sme sa preto posunúť tieto riešenia ďalej aj smerom k majiteľom prevádzok.“

Založiť svoje podnikanie na myšlienke nenakupovať mohlo ešte nedávno znieť ako utópia. A predsa sa ňou nechala inšpirovať Katarína Hutyrová z projektu NOSENE, ktorá hovorí: „Najekologickejšie oblečenie, ktoré si môžete kúpiť, je to, ktoré už existuje. A tak som sa rozhodla zmeniť názor ľudí u nás na nakupovanie v second handoch.“ NOSENE je dnes úspešný koncept kvalitného oblečenia z druhej ruky, ktorý si spolu s upcyklovanou kolekciou oblečenia Renewals našiel cestu k slovenským spotrebiteľom.

Aj ďalší podnikatelia sa presvedčili, že z témy, ktorá ešte donedávna patrila iba hŕstke vedcov a eko-nadšencov je dnes trend, ktorý ovplyvňuje nákupné správanie zákazníkov. Patrí medzi nich dvojica Martina Novotová a Martin Gajdoš s projektom predajne BEZOBALiS, aj Martina Grňová, ktorá tvorí svoje zdravé koláče pod značkou Mandlove v súlade s filozofiou zero waste: „V súčasnosti zákazníci aktívne vyhľadávajú produkty a služby, ktoré sú nielen kvalitné, ale aj vytvorené udržateľným spôsobom. Aj preto napríklad vítajú, že moje koláče k nim rozvážam po Bratislave elektromobilom.“


Tretí ročník podujatia Podnikateľská fiesta zorganizovali Slovak Business Agency, AMI Communications Slovakia, v spolupráci so Združením podnikateľov Slovenska, Združením mladých podnikateľov Slovenska a spoločnosťou METRO.

 

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Kristína Krištúfková
AMI Communications Slovakia
E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk
Tel. č.: +421948606246

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +420 220 389 521
Email: romana.nydrle@makro.cz

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Staňte sa zákazníkom

Ak máte firmu alebo ste SZČO, staňte sa naším zákazníkom behom pár minút.

Zaregistrujte sa
Kde sme

Nájdite svoju najbližšiu METRO predajňu.

Navštívte nás
dialogcheck
Akciová ponuka

Pozrite si aktuálnu ponuku.

Viac