Generálny riaditeľ METRO Cash & Carry Karoly Szalai: Úspech v predaji potrebuje silnú symbiózu s dodávateľmi
2021
Váš úspech je náš cieľ. Tento odkaz bol hlavným posolstvom konferencie dodávateľov, ktorú usporiadalo METRO Cash & Carry SR koncom septembra. Aktuálnymi témami jednotlivých odborných prezentácií boli stratégia a vízie spoločnosti pre najbližšie obdobie, aktuálny vývoj, trendy a inovácie. Tiež rozvoj vlastných značiek a franchisingu Môj obchod, trvalá udržateľnosť pri predaji produktov a poskytovaní služieb.
„Keďže pôsobíme v oblasti retailu, FMCG a gastro segmentu, náš úspech je vlastne úspechom
našich zákazníkov a to je náš každodenný cieľ. Vidieť, ako sa im darí, ako rastú a sú úspešní.
O to sa všetci snažíme každý deň,“ povedal Karoly Szalai, generálny riaditeľ METRO Cash
& Carry SR na úvod konferencie, ktorej sa zúčastnilo viac ako 200 dodávateľov spoločnosti
METRO Cash & Carry z oblasti retailu a gastronómie.
Dvojka na trhu vo franchisingu
Covid-19 ovplyvnil predaj zákazníkom zo segmentu HORECA dva po sebe nasledujúce roky.
Napriek tomu získala spoločnosť METRO Cash & Carry SR v roku 2020 vyšší podiel na trhu
v celom segmente HORECA o 4,0 percentuálne body. Koniec lockdownu ukázal schopnosť
spoločnosti rýchlo a rázne sa reštartovať. „Ambíciou METRO je, okrem iného, získať silnú
pozíciu na trhu franchisingového maloobchodu na Slovensku. A pomocou neho dosiahnuť 1
000 maloobchodných predajní, vďaka ktorým by sme sa mohli stať č. 2 na trhu,“ skonštatoval
na konferencii Karoly Szalai.
Ambícia budovania vlastnej značky
Téme tvorby sortimentu sa na konferencii venoval Xavier Gardies obchodný riaditeľ
METRO Cash & Carry SR: „Vzhľadom na rôzne skupiny zákazníkov a dva distribučné
kanály je pri tvorbe sortimentu potrebné stanoviť si priority. Za posledných 18 mesiacov sme
zrevidovali 45 kategórií výrobkov, ktoré pokrývajú 42 % tržieb.“ Vymedzil sa konkrétny
sortiment pre dodávky prostredníctvom delivery a v súčasnosti sa tento nový prístup testuje v
predajni METRO Devínska Nová Ves. „Našou ambíciou je zvýšiť do roku 2022 podiel vlastnej
značky zo 16 % na 20 %,“ avizoval Xavier Gardies a na záver dodal: „Čo pre mňa znamená
úspech? V biznise, ale aj v osobnom živote je dôležité stanoviť si ciele, ktoré sú pre nás výzvou.
Lebo cesta k úspechu je cesta, ktorá posúva ďalej. Platí to pre nás a aj pre našich zákazníkov.