Najlepší otvárač ustríc je Slavomír Dic zo Starej Ľubovne
14. máj 2015
Slovenskí profesionálni kuchári si v utorok 12. mája už po štvrtý raz zmerali sily v otváraní ustríc. Na METRO Majstrovstvách Slovenska v otváraní ustríc sa spolu otvorilo viac ako 200 kusov známej lahôdky, víťazstvo si vybojoval Slavomír Dic s výsledným časom 5:17 min.
V rámci súťaže profesionálni šéfkuchári v súlade s medzinárodnými pravidlami otvárajú až 30 plochých ustríc typu Belon. Porota okrem rýchlosti súťažiacich pri otváraní hodnotí aj čistotu pracoviska a úpravu servírovaných ustríc. Trestné sekundy sa udeľujú napríklad za narezanie tela ustrice, úlomky ulity v mäse, nedokonalé oddelenie ustrice od ulity a chybnú prezentáciu na pripravenej tácke.
Víťaz Slavomír Dic z reštaurácie Kebabing v Starej Ľubovni a v poradí druhý umiestnený Dominik Baloga z Harley´s pub Preshow v Prešove získali účasť na európskom šampionáte v otváraní ustríc 2016 vo Švédsku, návštevníci sa zase potešili neobvyklému gurmánskemu zážitku. „V METRO sa už dlhšie zameriavame na predaj čerstvých morských rýb a kôrovcov a s potešením sledujeme, že práve predaj ustríc má aj vďaka takýmto akciám stúpajúcu tendenciu. Ľudia sa neboja nových chutí a to je veľmi dobre,“ hovorí Vojto Artz, šéfkuchár veľkoobchodu METRO, ktoré je spoluorganizátorom majstrovstiev aj dodávateľom čerstvých ustríc. V porote s ním zasadol aj Bernard Schaut, Key Account Manager Fish makro, ktorý sa na ustrice v Českej republike špecializuje už od roku 1993.
Vedeli ste, že...?
...ustrice obsahujú veľké množstvo bielkovín, ale aj zdravé tuky a minerály ako železo, meď, horčík a jód, vitamíny A, C a D či viaceré „Béčka“. Konzumujú sa živé s kvapkou citrónovej šťavy a najlepšie si ich vychutnáte s bielym suchým vínom, suchým sherry alebo šampanským.
...ustrice sa servírujú živé. Čerstvé ustrice vám skúsený kuchár naservíruje v tradičnom tucte alebo poltucte a po otvorení ulity sú plné vody. Tá musí byť číra a voňať morom.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Dominika Mózová
Media & Communication Consulting, spol. s r. o.
E-mail: dominika.mozova@mcc.sk
Tel. č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 474 028
Eva Šoucová Media & Communication Consulting, spol. s r.o.
E-mail: eva.soucova@mcc.sk
Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 268 368
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk