Prvenstvo na Majstrovstvách SR vo filetovaní lososa obhájil Jozef Hromják
19. apríla 2018
Víťazom siedmeho ročníka Majstrovstiev SR vo filetovaní čerstvého lososa, ktoré organizuje spoločnosť METRO, sa už po druhýkrát stal Jozef Hromják. Z jedenástich súťažiacich získal najviac bodov a takmer päťkilového lososa dokázal spracovať za šesť minút a štyri sekundy.
Jozef Hromják je šéfkuchárom Reštaurácie ZORE v Košiciach a zároveň členom Národného tímu kuchárov a cukrárov, ktorý združuje špičkových odborníkov v odbore. Na Majstrovstvách SR vo filetovaní lososa uspel už vlani. Okrem pamätného diplomu a pohára si odniesol aj hlavnú výhru – zájazd pre dve osoby do Nórska.
Druhé miesto obsadil Dominik Baloga, ktorý pôsobí v Hoteli Slávia Košice a na treťom mieste skončil profesionálny kuchár Tomáš Dorinec. Súťaže sa zúčastnili kuchári z celého Slovenska, ktorí reprezentovali buď sami seba alebo gastronomické zariadenie, ktoré vlastnia, prevádzkujú alebo v ktorom pracujú.
„Súťaž bola veľmi náročná, o to viac, že sa na nej stretli naozaj špičkoví kuchári. Lososa museli filetovať rýchlo, ale zároveň dodržať prísne kritériá. Všetci to zvládli vynikajúco,“ povedal po súťaži Vojto Artz, šéfkuchár METRO.
Na majstrovstvách sa použilo spolu 48,4 kilogramu lososa. Každý súťažiaci dostal jedného lososa s váhou štyri až päť kilogramov a mal z neho urobiť dve filety, odborne nazývané kvalitatívna trieda Trim E, čo je filet bez kosti a kože. Porota hodnotila kvalitu finálnych filiet, pomer pôvodnej a finálnej váhy filiet, dodržiavanie zásad HACCP (výrobné a hygienické postupy) a tiež čas. Filety museli súťažiaci pripraviť do maximálne desiatich minút od štartu.
Porotu tvorili Vojto Artz – šéfkuchár METRO a prezident Slovenského zväzu kuchárov a cukrárov, Tomáš Roba – zástupca spoločnosti Marine Harvest a Drahoslav Vochozka – produktový manažér Fresh & Frozen Fish v makro.
Majstrovstvá SR vo filetovaní lososa sa tento rok konali 13. marca počas dvojdňovej konferencie TREND TOP Horeca manažment v Hoteli Turiec, Martin. Stretla sa na nej hotelierska, reštauračná a dodávateľská špička, aby diskutovala o dôležitých témach v oblasti Horeca.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Jana Trebulová
AMI Communications Slovakia
E-mail: jana.trebulova@amic.sk
Tel. č.: +421 948 213 008
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190 martin.jaros@metro.sk