Celkovo 2270 porcií „zdravia“ pre žiakov základných a stredných škôl sa podarilo navariť známemu šéfkuchárovi Vojtovi Artzovi počas jeho turné po školských jedálňach. Svojim kulinárskym umením spracoval a deti si tak mohli vychutnať až 280 kg sumčeka afrického, pochádzajúceho výlučne zo slovenských chovov.
Kampaň spoločnosti METRO za zdravšie stravovanie na školách prebiehala postupne v posledných mesiacoch na viacerých školách. Pilotnou sa ešte koncom minulého roka stala bratislavská Spojená škola sv. Františka z Assisi v Karlovej Vsi. METRO HoReCa tím pod vedením Vojta Artza a za účasti nórskej ambasádorky uvaril šesť rôznych receptov, kde základnou zložkou boli chutné ryby.
Následne počas februára 2017 navštívili Spojenú školu v Nitre na Slančíkovej ulici, kde sa na taniere tamojších detí dostalo 750 porcií sumčeka s glazovanou zeleninou, ďalej Strednú odbornú školu obchodu a služieb v Žiari nad Hronom (varil sa sumček s paradajkovou omáčkou a štuchanými zemiakmi), Základnú školu na ul. Janka Kráľa v Novej Dubnici (chutné porcie sumčeka s bazalkovými cestovinami), ale aj Základnú školu P. J. Šafárika v Tornali (sumček so zeleninovým kuskusom). „Musím konštatovať, že projekt a varenie sa stretlo s veľkým záujmom a ohlasom u detí. Chutilo im a radi by si akciu opäť niekedy zopakovali,“ hovorí šéfkuchár Vojto Artz.
Spoločnosť METRO sa už dlhodobo snaží školským jedálňam vnuknúť zdravšiu inšpiráciu a v spolupráci s Vojtom Artzom presadzovať pozitívne trendy a nové technologické postupy pri stravovaní detí. Práve ryby sú tou položkou zdravej stravy, ktorú odborníci odporúčajú, pretože sú jedinečným zdrojom omega mastných kyselín, vitamínov, minerálov a kvalitných bielkovín. Mali by sa jesť jeden až dva razy do týždňa spolu v množstve 100 až 300 gramov. „Dôraz kladieme na ročné obdobie a sezónnosť, ktorá súvisí s výlovom rýb prípadne chovom jednotlivých druhov dobytka, hydiny alebo súvisí taktiež s dopestovaním určitých druhov ovocia a zeleniny,“ vysvetľuje HoReCa Segment Manager spoločnosti METRO Karol Preiner.
Iniciatíva spoločnosti METRO sa v školských jedálňach udomácnila pravidelne už počas viacerých rokov. „Školské stravovanie považujeme za dôležitú oblasť, v ktorej vidíme potenciál nielen pre nás, ale aj celkovo pre spoločnosť. Cez našich obchodných zástupcov, no aj cez takéto akcie sa snažíme presvedčiť širokú verejnosť, že to má zmysel,“ prezrádza spoločnosti generálny riaditeľ METRO Slovensko SR Jan Žák.
Vojto Artz tak dokázal, že variť zdravo a chutne sa dá aj pre naozaj veľký počet detí. A pritom nejde o žiadnu drahú záležitosť – faktom zostáva, že každá školská jedáleň sa musí zmestiť do svojho rozpočtu. Vojto mohol každú jednu porciu navariť maximálne za 1,09 eura, čo sa mu aj podarilo.
Veľkoobchod METRO dodáva zdravé suroviny za rozumnú cenu do viac ako stovky školských jedální po celom Slovensku. V mnohých už možno pozorovať pokusy o zaradenie zdravších obilnín ako pšeno či pohánka do jedálneho lístka, prípadne strukovín ako cícer či sója, neopomeňme pokrmy z rýb. Aj preto je tu iniciatíva spoločnosti METRO robiť osvetu na školách a ukázať, že aj zdravé a cenovo dostupné jedlo môže chutiť dobre.
„Kde je vôľa, tam je cesta... Aj keď to nie je vôbec ľahké,“ uzatvára s úsmevom Vojto Artz a sľubuje, že kampaň za „zdravím“ na tanieroch našich detí bude pokračovať aj naďalej.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
Email: martin.jaros@metro.sk