Najlepších kuchárov a čašníkov má Hotelová akadémia zo Žiliny
1. februára 2017
Na ktorej škole vyrastajú tí najšikovnejší mladí kuchári? Už po piaty krát si svoje sily mohli zmerať študenti – stredoškoláci v súťaži METRO HoReCa päťboj, ktorá sa konala v rámci výstavy potravinárstva, gastronómie a cestovného ruchu Danubius Gastro. Víťazom aktuálneho ročníka sa stala Hotelová akadémia zo Žiliny s celkovým počtom bodov 1 114. Odniesla si hodnotné vecné ceny a poukaz na nákup zariadenia vo veľkoobchodnom stredisku METRO. Na druhom mieste sa umiestnili študenti SOŠ Zvolen s počtom bodov 986 a na tretej priečke skončili žiaci z Hotelovej akadémie Prešov s počtom bodov 912.
Budúci kuchári a čašníci súťažili v rôznych disciplínach, ktoré im v praxi nesmú byť cudzie.
Súťažné disciplíny:
Filetovanie pstruha
Tranžírovanie kurčaťa
Krájanie cibule
Krájanie zemiakov na brunoise
Krájanie póru na julienne
Príprava espressa a capuccina
Príprava - miešanie nealkoholického nápoja
Príprava reštaurácie, obsluha a servis zákazníkov
Úlohou súťažiacich zároveň bolo pripraviť dve hlavné jedlá a dezert pochádzajúci z regionálnej kuchyne. Do finále piateho ročníka METRO HoReCa päťboja postúpili z regionálnych kôl tieto školy: Hotelová akadémia Prešov, Hotelová akadémia Žilina, SOŠ Holíč, SoŠ obchodu a hotelových služieb zo Zvolena a Hotelová akadémia Liptovský Mikuláš.
Ich výkony hodnotila odborná porota zložená zo známych šéfkuchárov pod vedením Vojta Artza.
Mladým kuchárskym talentom srdečne gratulujeme a držíme palce, aby sa im podarilo úspešne naštartovať svoju kariéru na poli gastronómie.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
Email: martin.jaros@metro.sk