Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

Unikátny nápoj Slovákov borovička má svoj Medzinárodný deň

Bratislava, 14. 6. 2016

Výrobcovia alkoholických nápojov sa spojili, aby pozdvihli unikátny a jedinečný nápoj typický pre Slovensko: borovičku. Spoločnosti FRUCONA Košice, a.s., GAS Familia, s.r.o., Stará Ľubovňa, trenčiansky OLD HEROLD, s.r.o., PRELIKA, a.s. z Prešova a ST. NICOLAUS, a.s., Liptovský Mikuláš s podporou veľkoobchodu METRO stoja za iniciatívou vzniku Medzinárodného dňa borovičky (24.6.).

Práve borovička je nápoj, ktorého výroba má na Slovensku dlhoročnú, až storočnú tradíciu. Žiadna iná krajina nedokáže spracovať toľko borievok ako tá naša. Nie nadarmo sú tie najkvalitnejšie druhy borovičky nositeľom pečate Chráneného zemepisného označenia. Päť veľkých výrobcov borovičky sa rozhodlo podporiť výzvu na hromadný prípitok týmto obľúbeným nápojom v deň, kedy majú meniny nositelia frekventovaného slovenského mena Ján (24.6.).

Pri tejto príležitosti bol tiež registrovaný Medzinárodný deň borovičky/International Borovička Day, ktorý už bude napevno daný aj pre ďalšie roky. Milovníci borovičky naprieč Slovenskom tak na Jána pozdvihnú svoje čaše – koordinácia prebieha prostredníctvom facebookovej stránky (viac na https://www.facebook.com/denborovicky/) a aplikácie, vytvorenej špeciálne pre túto príležitosť (https://www.facebook.com/denborovicky/app/1026598357395370/).

Zároveň sa uskutoční hromadný prípitok na NEON festivale na Zlatých pieskoch, ktorý konferuje Andrej Bičan so svišťom Jankom. Ten už so svojou družinou z Tatier vyrazil na dobrodružnú jazdu, aby na ceste spoznal svojich nových borovičkových kamošov a stihli spoločne festival na jazere. Touto aktivitou už dnes na Facebooku žijú desiatky tisíc ľudí; postujú, likujú, zdieľajú, súťažia, prezerajú si video, sledujú aktuálne dianie. K prípitku zaznie aj originálny song pre túto príležitosť: Cítim vôňu lesa od Emily & Justice. Na akciu je tiež prizvaný zástupca Slovenských rekordov, aby verifikoval vytvorenie nového rekordu v hromadnom prípitku borovičkou. Ďalej je akcia podporená viacerými formami PR aktivít.         

„Uvítali sme iniciatívu slovenských výrobcov borovičky, pretože toto rodinné striebro, špeciálne pre svoj technologický postup výroby si svoju poctu zaslúži. Stojíme pevne za nimi a radi im poskytujeme podporu,“ uviedol Jozef Greňo, riaditeľ nákupu spoločnosti METRO.  METRO napríklad podporilo akciu špeciálnou sériou informačných letákov pre zákazníkov venovaných borovičke.


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Slávka Habrmanová – AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk, Tel.č.: ++421 917 606 532



METRO Cash & Carry má zastúpenie v 26 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými prevádzkami. Zamestnáva  takmer 117-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2014/2015 dosiahlo tržby vo výške približne 30 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkoobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2014/2015 dosiahla skupina tržby vo výške približne 59 miliárd eur. Celkovo má približne 230-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 000 predajných centier v 30 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou a hypermarkety Real. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája viac ako 360 lokálnych predajcov  po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie