Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

Slováci považujú borovičku za svoj národný nápoj, pijú ju však málo

Bratislava (18. 6. 2018)Keď sa chcú Slováci pochváliť svojim najtradičnejším alkoholom, suverénne vytiahnu borovičku. Považujú ju za svoj národný nápoj a najradšej si ju vychutnávajú čistú. Napriek tomu, že na ňu nedajú dopustiť, však dávajú prednosť iným alkoholickým nápojom. Ukázal to exkluzívny prieskum* pre Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorého už tretí ročník sa oslavuje 24. júna na Jána. Partnermi MĎB sú FRUCONA TRADE KOŠICE, GURLEX, PRELIKA Prešov a ST. NICOLAUS v spolupráci s veľkoobchodom METRO.

Až 74 percent Slovákov považuje borovičku za najtradičnejší alkoholický nápoj a nemyslia si to len muži, ale rovnako aj ženy. Najradšej ju popíjajú na rodinných oslavách, ale neváhajú si ju dať aj v krčme. Tretina ľudí pije borovičku čistú, bez iného alka či byliniek. Ak by si však k borovičke mali vybrať bylinky, štvrtina by si koktejl dala pripraviť v kombinácii s medovkou, pätina s materinou dúškou, a  mnohí by si poskladali aj vlastný mix bylín a borovičky.

Podľa prieskumu Slováci s borovičkou aj cestujú – berú ju svojim zahraničným priateľom alebo keď sa chcú na dovolenke vyhnúť „faraónovej pomste“ či iným tráviacim problémom. Borovička chutí niektorým až tak, že by ju vyhlásili za piaty štátny symbol. Tento nápad sa pozdáva každému desiatemu Slovákovi a najmä mladým.

Na druhej strane, až polovica oslovených povedala, že borovičku vôbec nepije. Dôvod nie je známy. Pritom ju považujú za tradičný nápoj Slovákov a takisto odmietajú, že by ju „zrádzali“ s konkurenčným ginom. Svoj vzťah k borovičke však môžu zmeniť už čoskoro – 24. júna, kedy sa oslavuje Medzinárodný deň borovičky (MĎB) a zároveň majú meniny všetci Jánovia.

Podľa prieskumu ľuďom toto spojenie vyhovuje – až 22 percent z nich sa chystá kúpiť Jánom borovičku a ďalších 28 percent to chce navrhnúť svojim známym. Osláviť MĎB môžu aj bary a iné prevádzky na celom Slovensku, zľavu na borovičku v tento deň určite všetci privítajú.

Zaujímavú akciu robí aj veľkoobchod METRO v spolupráci s hrdými partnermi MĎB, ktorými sú známi slovenskí výrobcovia borovičky – FRUCONA TRADE KOŠICE (Spišská borovička), GURLEX (Spišská Borovička Original), PRELIKA Prešov (Horec Borovička) a ST. NICOLAUS (Borovička Borec). Vo všetkých veľkoobchodoch METRO v Košiciach, Žiline, Nitre, Zvolene, Ivanke pri Dunaji či v Devínskej Novej Vsi sa počas dvoch dní 21.6 a 22.6. uskutočnia ochutnávky borovičky od všetkých spomínaných výrobcov. Preto by si tí, ktorí chcú oslavovať MĎB v predajniach METRO, mali so sebou zobrať polovičku alebo niekoho, kto ich potom odvezie domov. Pozvánku na túto akciu možno nájsť vo videu.

Na facebookovej stránke BARMANI SK budú navyše v najbližších dňoch vyhlásení víťazi súťaže  o najlepší letný koktejl na báze borovičky. Do súťaže, ktorá odštartovala na začiatku júna, sa mohli zapojiť barmani z celého Slovenska. Pripraviť mali ten najlepší koktejl z borovičky a ďalších typických slovenských ingrediencií. Spolu môžu vyhrať až 400 eur a podobne ako ostatní – aj oni tak originálnymi receptami na koktejly prispejú k tomu, aby sa Medzinárodný deň borovičky oslávil čo najpestrejšie. Víťazné koktejly pre inšpiráciu konzumentov a pubov zverejní FB stránka MĎB.

*Prieskum pre MĎB uskutočnila agentúra Nielsen Admosphere na vzorke 515 respondentov nad 18 rokov, ktorí pijú alkohol. Prieskum sa uskutočnil od 17. do 24. mája 2018 pomocou online dotazníka, respondenti boli vyberaní zo Slovenského národného panelu.

 

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

  • Jana Trebulová – AMI Communications Slovakia

E-mail: jana.trebulova@amic.sk, Tel. č.: +421 948 213 008

 

* * * * * *

 

METRO Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode a predaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta a zamestnáva  viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami a iniciatívami digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash & Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.


V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov  po celom Slovensku. Viac na
www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie