Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

Návrat k jednoduchým jedlám a poctivosti

Návrat k jednoduchým jedlám a poctivosti.

METRO na veľtrhu Danubius Gastro hovorilo aj o najnovších trendoch

 

Bratislava (29. 01. 2019) – Špičkoví kuchári, ochutnávky rozmanitých jedál a zaujímavé diskusie o tom, čím bude gastronómia v najbližších mesiacoch žiť. To všetko čakalo návštevníkov, ktorí od 24. do 27. januára prišli na veľtrh Danubius Gastro do bratislavskej Incheby.


So svojím bohatým programom sa tu v spoločnom stánku predviedol aj veľkoobchod METRO Cash & Carry SR, Slovenský zväz kuchárov a cukrárov a spoločnosť FAGOR GASTRO. Počas štyroch výstavných dní sa na ich expozícii uskutočnilo množstvo živých kuchárskych šou, súťaží vo vyrezávaní do ovocia a zeleniny či ukážky prípravy jedál z nezvyčajných surovín.

 

Špecialisti veľkoobchodu návštevníkom predstavili top produkty zo sortimentu ovocia a zeleniny, rýb aj mäsa. Hovorili o ich pôvode a pripravovali ochutnávky z rôznych exotických druhov ovocia a zeleniny a lákali na špeciality z rýb a morských plodov. Počas celej výstavy otvorili vyše tisíc ustríc na ochutnávku a porciovali aj najväčšie ovocie na svete Jack Fruit. Uvarili aj 60 porcií thajského curry naraz v jednej obrovskej panvici. Návštevníci mohli vyskúšať aj slepú degustáciu ingrediencií, napríklad ustríc, múčnych červov, morských slimákov a ďalších z portfólia METRO.

 

Priamo na podujatí sa uskutočnilo aj finálové kolo súťaže vo varení SKILLS Slovakia Gastro junior METRO CUP 2018/2019 v odbore kuchár. Žiaci dostali náhodne vybrané suroviny a museli z nich v časovom limite pripraviť chutné a kreatívne jedlá. Porota hodnotila nielen to, čo sa im podarilo navariť, ale aj racionálne využitie surovín či prezentáciu jedál.

 

V stánku sa zároveň predstavili známe osobnosti slovenskej gastronómie, napríklad Jozef Hromják, šéfkuchár košickej reštaurácie ZORE  a člen Národného tímu Slovenska. Návštevníkom ukazoval a hovoril o rôznych variáciách homára. Prišli však aj kuchári, ktorí pôsobia v reštauráciách v írskom Dubline – Stanislav Cicoň a Maroš Hruška.

 

Všetky jedlá a potraviny sa na tomto výstavnom mieste podávali na recyklovateľných riadoch, či už papierových alebo otrubových, ktoré dodal veľkoobchod METRO. „Aj takto sme sa snažili ukázať, že nám životné prostredie nie je ľahostajné a namiesto jednorazových plastových riadov môžeme používať napríklad papierové či otrubové náhrady. Priamo v našom stánku mohli návštevníci otrubové taniere aj ochutnať, keďže okrem toho, že sú kompostovateľné, dajú sa po použití aj zjesť,“ hovorí riaditeľka komunikácie MAKRO / METRO Romana Nýdrle.

 

Zodpovedný prístup pri varení či neplytvanie potravinami zároveň patrí k trendom, ktoré sa v gastronómii čoraz viac rozširujú. Potvrdzuje to aj Vojto Artz, šéfkuchár METRO a tiež prezident Slovenského zväzu kuchárov a cukrárov. „O ekológiu a šetrné zaobchádzanie s potravinami sa stále viac zaujímajú aj známe osobnosti či veľké značky. Napríklad aj my sa snažíme pri varení minúť maximum z potravín a z toho, čo ostane, urobiť napríklad vývar, pesto či jednohubky. Spolu s foodblogerkou Luciou Grigovou sme napísali aj prvú kuchársku knihu v súlade s filozofiou zero waste – Do poslednej omrvinky,“ dopĺňa Artz.

 

V tomto roku však budú v gastronómii rezonovať aj ďalšie trendy, pripomína Artz. Rozšíri sa konzumácia čo najmenej upravených surovín, ľudia si budú viac všímať ich pôvod a kvalitu. Do popredia sa dostanú čaje, ktorých všemožné zmesi budú slúžiť na prípravu rôznych nápojov a koktejlov. Obľube sa budú tešiť aj remeselné pivá. Ľudia budú ešte viac vyhľadávať zážitkové večere s utajeným menu na nezvyčajných miestach. Podľa Artza sa znovu vrátia do reštaurácií a jedlo si budú vychutnávať práve tam.

 

 

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Jana Hüttnerová – AMI Communications Slovakia

E-mail: jana.huttnerova@amic.sk, Tel. č.: +421 948 213 008

 

* * * * * *

 

METRO Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode a predaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta a zamestnáva viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami a iniciatívami digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash & Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.

 


V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na
www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.

 

 


Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie