Bratislava, 1. 2. 2017
Na ktorej škole vyrastajú tí najšikovnejší mladí kuchári? Už po piaty krát si svoje sily mohli zmerať študenti – stredoškoláci v súťaži METRO HoReCa päťboj, ktorá sa konala v rámci výstavy potravinárstva, gastronómie a cestovného ruchu Danubius Gastro. Víťazom aktuálneho ročníka sa stala Hotelová akadémia zo Žiliny s celkovým počtom bodov 1 114. Odniesla si hodnotné vecné ceny a poukaz na nákup zariadenia vo veľkoobchodnom stredisku METRO. Na druhom mieste sa umiestnili študenti SOŠ Zvolen s počtom bodov 986 a na tretej priečke skončili žiaci z Hotelovej akadémie Prešov s počtom bodov 912.
Budúci kuchári a čašníci súťažili v rôznych disciplínach, ktoré im v praxi nesmú byť cudzie.
Súťažné disciplíny:
Filetovanie pstruha
Tranžírovanie kurčaťa
Krájanie cibule
Krájanie zemiakov na brunoise
Krájanie póru na julienne
Príprava espressa a capuccina
Príprava - miešanie nealkoholického nápoja
Príprava reštaurácie, obsluha a servis zákazníkov
Úlohou súťažiacich zároveň bolo pripraviť dve hlavné jedlá a dezert pochádzajúci z regionálnej kuchyne. Do finále piateho ročníka METRO HoReCa päťboja postúpili z regionálnych kôl tieto školy: Hotelová akadémia Prešov, Hotelová akadémia Žilina, SOŠ Holíč, SoŠ obchodu a hotelových služieb zo Zvolena a Hotelová akadémia Liptovský Mikuláš.
Ich výkony hodnotila odborná porota zložená zo známych šéfkuchárov pod vedením Vojta Artza.
Mladým kuchárskym talentom srdečne gratulujeme a držíme palce, aby sa im podarilo úspešne naštartovať svoju kariéru na poli gastronómie.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Slávka Habrmanová – AMI Communications Slovakia
E-mail:
slavka.habrmanova@amic.sk, Tel.č.: ++421 917 606 532
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 26 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými prevádzkami. Zamestnáva takmer 117-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2014/2015 dosiahlo tržby vo výške približne 30 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkoobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2014/2015 dosiahla skupina tržby vo výške približne 59 miliárd eur. Celkovo má približne 230-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 000 predajných centier v 30 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou a hypermarkety Real. Viac informácií nájdete na
www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája viac ako 360 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na
www.metro.sk alebo
www.facebook.com/metro.sk.