Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorý sa už tretíkrát oslavoval 24.júna na Jána, zaznamenal medzi Slovákmi opäť úspech. Neváhali prísť na ochutnávky a vyskúšať borovičku od viacerých slovenských výrobcov. Zapájali sa do súťaží, miešali doma koktejly z borovičky alebo si urobili vlastné oslavy nášho tradičného nápoja. Partnermi MĎB boli spoločnosti FRUCONA TRADE KOŠICE, GURLEX, PRELIKA Prešov a ST. NICOLAUS pod zastrešením veľkoobchodu METRO.
Až 74 percent Slovákov považuje borovičku za najtradičnejší alkoholický nápoj a nemyslia si to len muži, ale rovnako aj ženy. Ako ukázal exkluzívny prieskum* pre MĎB, borovičku popíjajú všade, doma, na rodinných oslavách, ale aj v krčme. Aj preto partneri MĎB zorganizovali ochutnávky borovičky priamo vo všetkých šiestich predajniach METRO na Slovensku. Počas štyroch dní mohli všetci fajnšmekri vyskúšať borovičku od štyroch výrobcov.
„Minuli sme skoro všetky fľaše, ktoré sme mali na ochutnávky pripravené. V predajni v Ivanke pri Dunaji sme dokonca museli siahnuť do zásob. Záujem bol veľký, niektorých zákazníkov však logicky brzdilo, že prišli na autách a nemal ich kto zviezť domov,“ zhrnul hovorca METRO Martin Krajčovič.
Okrem ochutnávok prebiehali na FB stránkach Medzinárodného dňa borovičky a BARMANI SK viaceré súťaže. Profesionálni barmani napríklad súťažili onajlepší letný koktejl z borovičky. Víťazi boli vyhlásení v štyroch kategóriách – podľa toho, či koktejl robili zo Spišskej borovičky, Spišskej Borovičky Original, HOREC Borovičky alebo Borovičky BOREC. Mnohí použili naozaj netradičné ingrediencie, borovičku skombinovali s kôprom, saturejkou alebo koktejl podávali s chlebom a soľou.
K oslavám sa pridali aj stovky barov na celom Slovensku, ktoré počas Medzinárodného dňa borovičky dali na tento tradičný nápoj výraznú zľavu. ZFB stránky MĎB si špeciálny plagát ponúkajúci zľavu stiahlo 192 barov aďalších 900 plagátov rozdalo METRO svojim zákazníkom - rôznym barom či reštauráciám.
„Tento ročník Medzinárodného dňa borovičky určite hodnotíme pozitívne. Znovu sme sa presvedčili otom, že žiadny iný alkohol nedokáže ľudí tak spojiť a nadchnúť, ako práve borovička. Zrejme to súvisí s jej tradíciou a nezameniteľnou vôňou a chuťou. Už teraz uvažujeme, ako ľudí prekvapíme budúci rok,“ uzavrel Krajčovič.
*Prieskum pre MĎB uskutočnila agentúra Nielsen Admosphere na vzorke 515 respondentov nad 18 rokov, ktorí pijú alkohol. Prieskum sa uskutočnil od 17. do 24. mája 2018 pomocou online dotazníka, respondenti boli vyberaní zo Slovenského národného panelu.
Víťazné koktejly z borovičky
- kategória – Spišská borovička, FRUCONA TRADE KOŠICE
Meno: Tomáš Majdán
Názov drinku: Juniper dill tea
Receptúra: 3cl borovička
3cl Lillet Blanc
1cl home made dill syrup (kôprový sirup)
kryha ľadu ana nej vetvička z kôpru
- kategória – Spišská Borovička Original, GURLEX
Meno: František Martinák
Názov drinku: Summer Borosour
Receptúra: 40ml borovička
20ml Cointreau
20 ml limetková šťava
2 frky Herbert sirup Maté & mäta (podľa požiadavky kyslosť / sladkosť)
sóda
- kategória – HOREC Borovička, PRELIKA Prešov
Meno: Michal Kuruc
Názov drinku: Origins
Receptúra: 50ml borovička
40ml Tokajské 5-putňové víno
15ml Saffroni Vermouth
2bsp home made bazovo-lipový sirup
jedlý kvet
pomarančová kôra
+ chlieb so soľou
- kategória – Borovička BOREC, ST. NICOLAUS
Meno: Klaudia Lorincová
Názov drinku: Herb drink
Receptúra: 3cl borovička
6cl fresh pomaranč
1cl Orange Spritz
1cl Stroh
3 stonky saturejka
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
- Jana Trebulová – AMI Communications Slovakia
E-mail: jana.trebulova@amic.sk, Tel. č.: +421948213008
* * * * * *
METRO Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode apredaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta a zamestnáva viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami ainiciatívami digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash & Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.