METRO na Svetový deň vody pomôže štvrť miliónu ľudí dostať sa kčistej vode. Sieť veľkoobchodov prispeje sumou 1,2 milióna eur
Bratislava (22. 03. 2019) – Skupina
METRO vspolupráci smedzinárodnou neziskovou organizáciou One Drop a21 dodávateľmi pomôže 250-tisícom obyvateľov regiónu
Sheohar vsevernej
Indii získať prístup kčistej vode asociálnym
zariadeniam. Finančný príspevok vo výške 1,2 milióna eur sa vyberie zpredajných cien vybraných produktov zapojených
dodávateľov. Projekt prebehne počas dvoch týždňov v22 krajinách sveta. Aj na Slovensku budú mať zákazníci všetkých
predajní METRO možnosť zakúpiť špeciálne
označené výrobky od 20. marca do 2. apríla 2019, atým prispieť kzískaniu čistej vody vohrozených regiónoch.
Do projektu METRO Water Initiative
sa celosvetovo zapojí 21 dodávateľov, ztoho na Slovensku sedem: Barilla, Coca Cola, Colgate, Henkel,
McCain, Reckitt aUnilever. Na projekt
prispeje METRO spoločne sdodávateľmi časťou predajnej ceny. Nezisková organizácia One Drop,
ktorú založil Guy Laliberté, spoluzakladateľ spoločnosti Cirque du Soleil,
následne vybranú čiastku zdvojnásobí. Zkaždého darovaného eura sa tak môže do Indie dostať až
desaťnásobok.
Iniciatíva METRO Water Initiative
vznikla vroku 2017, aby
upozornila 24 miliónov zákazníkov aviac než 150-tisíc zamestnancov veľkoobchodu na celom svete na
obmedzené zdroje azodpovedné
využívanie vody. Vroku 2019
METRO uzatvorilo trojročné partnerstvo vnadáciou One Drop Foundation. Nedostatok vody je jednou zkľúčových výziev 21. storočia. Tretina svetovej
populácie žije vkrajinách, vktorých je prístup k čistej vode ohrozený.
Mydlom atoaletami
do boja schorobami
Nedostatkom vody trpí aj 600
miliónov Indov. Ak aj vodu výnimočne získajú, je silne znečistená odpadovými
vodami, alebo má vysokú koncentráciu fluoridu aarzénu. Zlé hygienické podmienky vkrajine vedú kšíreniu chorôb avysokej detskej úmrtnosti. Na hnačky každý deň vIndii zomrie 500 detí.
Zo všetkých regiónov Indie
predstavuje práve podporovaný región Sheohar najohrozenejšiu oblasť.
Organizácia One Drop naučí obyvateľov Sheoharu umývať si ruky mydlom, používať
domáce latríny asprávne skladovať vodu
anakladať sňou. Zlepšenie hygienických návykov obyvateľov výrazne
znižuje zdravotné riziká.
Iniciatíva sa zameria aj na
poľnohospodárov. Tí sú školení voblasti techniky pre úsporu vody anakladanie sodpadmi. One Drop im takisto dopomôže vybudovať nové toalety alebo
zmodernizovať súčasné.
„Voda je ľudským právom, ale po
celom svete je tak nerovnomerne rozmiestnená, že až dve miliardy ľudí stále
žijú bez bezpečného prístupu kčistej vode. Vďaka projektu máme možnosť zmeniť životy viac než
štvrť miliónu ľudí,“ vraví Romana Nýdrle,
riaditeľka komunikácie METRO / MAKRO.
Pre viac informácií, prosím,
kontaktujte:
Jana Hüttnerová – AMI Communications Slovakia
E-mail: jana.huttnerova@amic.sk,
Tel. č.: +421
948
213
008
* * * * * *
METRO Cash &
Carry
je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode a predaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta a zamestnáva
viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške
približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne riešenia na
uspokojene regionálnych
a medzinárodných potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S
predajnými značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s
dodávateľskými službami a iniciatívami
digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na zákazníka,
digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash & Carry
prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom zamestnancov
okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.
V
Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť
veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková
výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež
služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú
spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa
na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov –
na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem
širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje
alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500
lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.