Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

METRO rozšírilo a zmodernizovalo distribučnú platformu v Košiciach

Bratislava, 22. .9. 2016

Veľkoobchod METRO Košice slávnostne otvára rozšírenú a zmodernizovanú distribučnú platformu v Košiciach pre službu METRO Distribúcia. Spoločnosť sa rozhodla pre tento významný krok najmä z dôvodu, že dopyt zákazníkov po závoze tovaru priamo do ich prevádzok neustále rastie.

Košický veľkoobchod METRO rozširuje svoju distribučnú platformu o cca 1000 m². Aktuálna celková platforma distribúcie má cca 1580 m². Plocha určená pre chladený tovar sa zväčšila o cca 690 m²,  celkovo zachladený priestor dosahuje rozlohu cca 1080 m². Výrazné zmeny nastali aj pri mrazenom sklade. Novo vybudovaný mrazený priestor má dnes rozlohu cca 90 m², čo je v porovnaní so starým mrazeným skladom viac o 50 m².


Rekonštrukcia tiež prebehla v rámci kancelárskych priestorov. Tie sa rozrástli až na 83 m², pôvodne to bolo 74 m². Až o polovicu sa zväčšil počet nakladacích rámp. Celkovo dnes košické METRO disponuje 8 nakladacími rampami. Okrem toho spoločnosť METRO pri modernizácii distribučnej platformy myslela aj na životné prostredie. „Zaviedli sme novú technológiu na  zníženie emisií flourovaných uhľovodíkov a použili novú technológiu CO2 pre chladiace aj mraziace zariadenia,“ spresnil Peter Miklovič, Store manager METRO Košice.  


Modernizácia a rozšírenie distribučnej platformy METRO Košice:

  PREDTÝM PO NOVOM
ZMENA
Celková plocha distribučnej platformy 580 m²
1 580 m²
+1 000 m²
Plocha určená pre chladený tovar
390 m²
1 080 m²
+690 m²
Rozloha mrazeného skladu
40 m²
90 m²
50 m²
Kancelárske priestory
74 m²
83 m²
9 m²
Počet nakladacích rámp
4
8
+4
Počet pracovníkov distribúcie
37 42 +5


Aktuálne má služba METRO Distribúcia v Košiciach registrovaných 409 aktívnych zákazníkov. Tí zákazníci, ktorí využívajú závoz tovaru z METRO, tvoria cca 7 % z celkového počtu mesačne nakupujúcich zákazníkov a majú podiel na celkovom mesačnom predaji cca 25 %. Spoločnosť očakáva, že v blízkej budúcnosti sa v rámci služby distribúcie dosiahne nárast na 40 % z celkového predaja ročne. „Vždy sa snažíme reflektovať na potreby a požiadavky našich zákazníkov. Práve kvôli tomu, že záujem o distribučné služby stabilne narastá, rozhodli sme sa rozšíriť a modernizovať našu distribučnú platformu v Košiciach,“ uviedol Peter Miklovič.

Košická služba METRO distribúcia denne obslúži asi 120 zákazníkov. Personál za jeden deň vypraví 12 áut a naloží asi 40 ton tovaru. Najčastejšie je zavážaný taký sortiment ako mliečne výrobky, zelenina, mäso a trvanlivé potraviny. Maximálna vzdialenosť závozu je 150 km, priemerná sa ráta na 100 km. V košickom METRO sa o zákazníkov využívajúcich distribúciu stará 37 zamestnancov. Po novom pribudne päť ďalších pracovných miest.

„Naši klienti oceňujú prozákaznícke správanie našich ľudí. Je to najmä ochota personálu, príjemné vystupovanie vodičov, individuálny prístup k zákazníkovi, ale aj dohodnuté závozové schémy, čo si naši zákazníci skutočne vážia,“ vysvetlil Peter Miklovič. V prevažnej miere je pri distribúcii využívaná najmä forma online objednávania prostredníctvom m-objednávky (90 %), potom telefonické objednávky tvoria 4-percentný podiel; 1 % zákazníkov postupuje mailom a pre zvyšok zostávajú ostatné spôsoby.

METRO v Košiciach má plne rozvinutú spoluprácu s takými významnými regionálnymi dodávateľmi ako Eggro - farm s.r.o. , Milk Agro s.r.o, Vamex a.s., Andre Topic s.r.o., Ryba Košice s.r.o. Vďaka nim veľkoobchod na svojich pultoch zákazníkom ponúka vždy čerstvé a kvalitné vajíčka, pečivo, jogurty, knedle a majonézové šaláty.


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Slávka Habrmanová – AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk, Tel.č.: ++421 917 606 532



METRO Cash & Carry má zastúpenie v 26 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými prevádzkami. Zamestnáva  takmer 117-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2014/2015 dosiahlo tržby vo výške približne 30 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkoobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2014/2015 dosiahla skupina tržby vo výške približne 59 miliárd eur. Celkovo má približne 230-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 000 predajných centier v 30 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou a hypermarkety Real. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája viac ako 360 lokálnych predajcov  po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie