Podnikanie u nás oslavuje už niekoľko tisíc podnikateľov, zapojiť sa dá aj
tento rok
Bratislava (xx. x. 2019) – Už
po štvrtýkrát môžu podnikatelia spolu so zákazníkmi osláviť Deň súkromného
podnikania. Iniciatíva, ktorá prináša zákazníkom unikátne prekvapenia a
podnikateľom nových klientov, sa koná vždy druhý utorok v mesiaci,
tentokrát 8. októbra. Mottom aktuálneho ročníka v krajinách, kde METRO
pôsobí je “Bez vás to jednoducho nejde ”. Podnikatelia sa môžu do akcie
prihlasovať už teraz a svoje špeciálne ponuky zverejniť na webe www.denpodnikania.sk.
Oslavu podnikania zaviedol
veľkoobchod METRO, ktorý si chce aj takto pripomenúť a podporiť tvrdú a poctivú
prácu všetkých podnikateľov, ktorí sa každý deň snažia napĺňať potreby svojich
zákazníkov. METRO zastreší celú akciu mediálnou kampaňou, z ktorej budú profitovať všetci zapojení podnikatelia.
Do Dňa súkromného podnikania sa
môže zapojiť každý podnikateľ, bez ohľadu na miesto či odvetvie podnikania.
Stačí, ak na webovej stránke www.denpodnikania.sk vytvorí ponuku pre zákazníkov určenú na tento deň.
Napríklad, môže dať ku káve dezert zadarmo, usporiadať ochutnávku, poskytnúť
malú zľavu alebo pridať službu navyše. Záleží to len na samotnom podnikateľovi.
Na
vloženie ponuky majú podnikatelia čas až do 8. októbra.
Všetky tieto ponuky sa na stránke
zobrazia v prehľadnej mape, a tak budú zákazníci presne vedieť, ktorá prevádzka
im čo ponúka. Podnikatelia si tak vďaka vlastným kanálom, kde môžu ponuky
zdieľať a reklamnej podpore od METRO môžu byť istí, že si ich ľudia nájdu a
okrem stálych zákazníkov môžu pritiahnuť aj nových. Primárne komunikačné formáty
sú online, OOH (reklama „mimo domu“),
sociálne siete a PR v celoslovenských i regionálnych médiách.
Okrem toho, 80 z tých, ktorí
sa zaregistrujú do konca augusta môžu pre svoje ponuky získať reklamnú podporu
formou kampane na sociálnych sieťach. Stačí ak sa zaregistrujú v danom
termíne. METRO potom vyberie v každom z 8 krajov 10-tich zástupcov
a spropaguje ich ponuky.
„Či je to rokmi budovaná rodinná
pekáreň alebo vyhľadávaná zmrzlináreň v centre hlavného mesta, za každou
prevádzkou stoja podnikatelia, ktorí sa snažia neustále zlepšovať a udržať si
svojich zákazníkov. Prácu si často nosia aj domov, nepoznajú oddych, a niekedy
na konci mesiaca končia aj v mínuse. Myslíme si, že týchto ľudí treba podporiť
a aspoň raz v roku osláviť ich náročnú prácu,“ vysvetľuje riaditeľ
predajne METRO v Ivanke pri Dunaji, Igor Losman, prečo Deň súkromného
podnikania zastrešujú.
Partnermi Dňa súkromného
podnikania sú Slovak Business Agency (SBA), Združenie podnikateľov Slovenska
(ZPS) a Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS). Ide o organizácie,
ktorým záleží na tom, aby sa poctivému podnikaniu na Slovensku darilo a aby
práca malých a stredných podnikateľov bola čo najviac ocenená.
„Sme radi, že podporou podujatia
Podnikateľská fiesta sa SBA už tretí rok zapája do Dňa súkromného podnikania.
Verím, že aj tento rok fiesta, ktorá sa koná už 26. septembra, zaujme
návštevníkov nielen programom, ale aj sprievodnými aktivitami a prídu ešte
v hojnejšom počte ako minulý rok,“ uvádza riaditeľ sekcie národných a medzinárodných
programov SBA Marián Letovanec.
Ján Solík zo Združenia mladých
podnikateľov Slovenska poznamenal, že je skvelé, že existuje neoficiálny
sviatok podnikateľov, ktorý okrem motivácie do ďalšej práce, môže pomôcť ich
biznisu rásť. „Zaujímavými ponukami môžu podnikatelia osloviť nielen svojich
súčasných, ale aj úplne nových zákazníkov. Vďaka veľkej mediálnej kampani,
ktorou METRO Deň súkromného podnikania podporí, získajú aj malé firmy
príležitosť zviditeľniť svoje produkty a služby a to aj u ľudí,
ktorí ich doteraz nepoznali,“ vraví
Solík. „Význam podpory v oblasti marketingu potvrdzuje aj náš najnovší
prieskum. Ide o oblasť, v ktorej sa mladí podnikatelia potrebujú
najviac rozvíjať a zároveň viac ako polovica z nich investuje ročne
do marketingu menej ako 500 €“, dodáva.
Vlaňajší ročník, ktorý pripadol na 9. októbra, bol zatiaľ
najúspešnejší z pohľadu zapojených účastníkov. Špeciálne ponuky pripravilo
takmer 2 400 prevádzok a obchodov.
METRO spolu s partnermi verí, že sa toto číslo podarí prekonať, a že poctivé
podnikanie spolu oslávi ešte viac ľudí.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
·
Kristína Krištúfková –
AMI Communications Slovakia
E-mail:
kristina.kristufkova@amic.sk, Tel. č.: +421 948 606 246
* * * * * *
METRO
Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode a predaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta
a zamestnáva viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo
tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne
riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných
potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými
značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami
a iniciatívami
digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na
zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash
& Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom
zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.
V
Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť
veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková
výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež
služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú
spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa
na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov –
na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem
širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje
alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500
lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.