METRO partnerom udržateľných riešení na festivale Pohoda
Bratislava (11. 7. 2019) – METRO bude aktívnou súčasťou ekologických
riešení na 23. ročníku festivalu Pohoda. Patrí k nim napríklad znižovanie
emisií organizovaným zásobovaním areálu potravinami, či používanie
jednorazového kompostovateľného eko riadu zo sortimentu METRO v gastro
zóne festivalu. Veľkoobchod tiež na najväčšom hudobnom podujatí na Slovensku
otvorí aj stan METRO Udržateľnosť. Návštevníci sa v ňom môžu tešiť na
viaceré vzdelávacie a osvetové aktivity vrátane diskusií, kvízov a súťaží
s cieľom poukázať na význam filozofie zero waste.
„Z partnerstva udržateľných riešení atým pádom
aj zpremiérovej spolupráce sfestivalom Pohoda sa veľmi tešíme.
Jej nadviazanie vnímame ako logické pokračovanie našich aktivít aprojektov sekologickým
významom, ktoré vspoločnosti METRO tvoríme. Vieme, že Pohoda bola už vminulosti
aj medzinárodne ocenená za svoj ekologický prístup, apreto sme
radi, že tento rok môžeme k tomuto obrazu praktickými krokmi prispieť aj my,“ povedala ambasádorka METRO pre udržateľnosť Anežka
Kováliková.
Vstane METRO Udržateľnosť
budú na témy „Triedenie ačo sním“ a „Inovátorky vneplytvaní“ diskutovať zástupcovia
tretieho sektora, firiem sekologickým prístupom i lídri pre zero waste filozofiu či upcycling zrôznych
oblastí. Zábavno-súťažné kvízy scieľom inšpirovať krozumnému zaobchádzaniu
spotravinami, recyklácii či kompostovaniu bude moderovať herec
Michael Vrzala pod alter egom Steven „Separovač“ Segal. Vstane bude tiež možnosť
zapojiť sa do instagramovej súťaže, vyskúšať si aplikáciu Waste Impact na
podporu separovania či online podpísať Memorandumo neplytvaní, ktoré
zo spoločnej iniciatívy vytvorili METRO, Inštitút cirkulárnej ekonomiky
(INCIEN) aSlovenský zväz kuchárov acukrárov (SZKC).
Menej emisií, čerstvé potraviny
Tým, že predajcovia občerstvenia
na Pohode si môžu objednať tovar priamo od METRO ato dvakrát denne, šetrí
im to čas azároveň táto možnosť znamená, že festival vyprodukuje nižšiu
uhlíkovú stopu. Zásobovanie sa koná primárne zMETRO predajne vŽiline: „Naši obchodní zástupcovia aktívne
oslovovali predajcov občerstvenia na festivale. Môžeme potvrdiť, že najvyšší
záujem ododávky počas festivalu je očerstvú
zeleninu aovocie. Snažili sme sa tiež uspokojiť čo najviac
záujemcov okompostovateľný riad. Veríme, že prvý ročník bude
dobrou skúsenosťou pre posunutie partnerstva ešte na vyššiu úroveň v budúcnosti,“ povedala Veronika Bulinová, own brand manager vMETRO.
Pozornosť vrámci celého areálu
bude venovaná separácii na zberných miestach. To, že osveta voblasti
udržateľných riešení by mala byť mimoriadne dôležitou témou ukázal aj prieskum
METRO na vzorke 300 zákazníkov spoločnosti zjari tohto roka.
Vyhodené potraviny eviduje podľa prieskumu len vyše 40% opýtaných. Firmy, ktoré
podnikajú kroky kudržateľnosti priznali tiež zvýšené nároky na financie atakmer
všetky by privítali podporu vo forme osvety či konzultácií.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Kristína
Krištúfková – AMI Communications Slovakia
E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk, Tel. č.: +421948606246
* * * * * *
METRO
Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode apredaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta
a zamestnáva viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo
tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne
riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných
potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými
značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami
ainiciatívami
digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na
zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash
& Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom
zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.
V
Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť
veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková
výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež
služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú
spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa
na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov –
na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem
širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje
alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500
lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.