K memorandu
o neplytvaní v gastronómii sa pridali už desiatky podporovateľov
Bratislava (13.12. 2019) – Viac
ako 100 podporovateľov prevažne z oblasti HORECA doteraz podpísalo Memorandum
o neplytvaní, ktoré vzniklo z iniciatívy spoločnosti METRO a Slovenského
zväzu kuchárov acukrárov (SZKC) v decembri 2018. Veľkoobchod a zväz
dnes už spolu s vyše stovkou signatárov tak pokračujú vnapĺňaní
základných princípov Zero Waste filozofie azároveň
k zapojeniu a spolupráci s ďalšími podporovateľmi v oblasti udržateľnosti.
Medzi hlavné posolstvá memoranda
patrí maximálna využiteľnosť potravín, potravinová solidarita apodpora
spoločnosti bez odpadov. Len málokto si totiž uvedomuje, že materiály na
skládkach sa rozkladajú 300 až 4000 rokov. Naše odpady tu tak budú ešte
niekoľko generácií.
Na príprave Memoranda sa podieľal aj
Inštitút cirkulárnej ekonomiky, ktorý sa stal jeho garantom. Listina signatárov
je relatívne pestrá, sú na nej okrem iných zástupcovia podnikateľských združení
či dokonca foodblogerky. Svojimi podpismi iniciatívu podporila Slovak Business
Agency ajZdruženie mladých podnikateľov Slovenska. Medzi podporovateľov sa
zaradila aj Lucia Grigová zblogu Do poslednej omrvinky či Martina Grňová zFoodLover.sk.
Signatármi Memoranda sú aj
jednotlivci z radov HORECA profesionálov. „Veľmi
nás teší, že sa nám podarilo zapojiť aj gastro špecialistov, ktorých vo zväze
zastrešujeme. Naším spoločným cieľom bolo nájsť podporu uvšetkých ľudí,
ktorí vnímajú potrebu zapájania udržateľných prístupov nielen do bežného
života, ale aj do podnikania,“ uvádza
Zuzana Dúžeková, generálna tajomníčka Slovenského zväzu kuchárov acukrárov.
„Memorandum oneplytvaní predstavuje dôležitý míľnik vrámci našej
snahy ozmenu. Som veľmi rád, že sa nám podarilo dosiahnuť to,
čo sme si predsavzali azapojili sme profesionálov zo segmentu HORECA amaloobchodu,
profesijné zväzy či širokú verejnosť. Získali sme tak výborné povzbudenie do
ďalších aktivít vtejto oblasti,“ vyhlásil konateľ spoločnosti METRO Cash & Carry SR Karoly
Szalai.
Naplnením cieľa pre zapojenie
podporovateľov udržateľnosti však METRO svoju iniciatívu nekončí. Postupne
pridáva ainovuje svoj ekologický sortiment, zavádza do predajní stanice s
čapovanou drogériu aponúka ich ďalej svojim zákazníkom. Vrámci spolupráce
sfestivalom Pohoda spoločnosť vďaka závozu priamo na gastro stánky
aponuke kompostovateľného riadu pomohla ušetriť až tonu CO2.
Spoločnosť METRO má tiež ambíciu
stať sa partnerom pre prevádzky, ktoré sa chcú vydať smerom udržateľného
podnikania. „Prostredníctvom všetkých
našich aktivít voblasti Zero Waste sa snažíme nielen inšpirovať, ale aj
prinášať riešenia. Preto si veľmi vážime každý úspech, ktorý sa nám podarí
dosiahnuť. Ďalším krokom na ceste ku globálnej zmene je pre nás poskytovanie komplexných
služieb aporadenstva pre našich zákazníkov,“ dopĺňa Anežka Kováliková, ambasádorka udržateľnosti
spoločnosti METRO.
Pre viac informácií, prosím,
kontaktujte:
Kristína Krištúfková – AMI Communications Slovakia
E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk, Tel. č.: +421948606246
* * * * * *
METRO je popredná medzinárodná veľkoobchodná spoločnosť s
potravinovým a nepotravinovým sortimentom, ktorá sa špecializuje na
uspokojovanie potrieb hotelov, reštaurácií a stravovacích zariadení (HoReCa),
ako aj nezávislých obchodníkov. Po celom svete má spoločnosť METRO približne 16
miliónov zákazníkov, ktorí si môžu vybrať, či nakupujú v jednom z
veľkoformátových obchodov, objednávajú online a vyzdvihujú svoje nákupy v
obchode alebo si ich nechávajú dodať. METRO okrem toho tiež podporuje
konkurencieschopnosť podnikateľov a vlastných podnikov pomocou digitálnych
riešení, a tým prispieva ku kultúrnej rozmanitosti v maloobchode a
pohostinstve. Udržateľnosť je kľúčovým pilierom podnikania spoločnosti METRO.
Spoločnosť METRO je európskym lídrom v indexe udržateľnosti Dow Jones.
Spoločnosť pôsobí v 34 krajinách a zamestnáva viac ako 100 000 ľudí na celom
svete. Vo finančnom roku 2018/19 dosiahla spoločnosť METRO obrat 27,1 miliárd
EUR. V októbri 2019 podpísala spoločnosť METRO AG dohodu o predaji väčšinového
podielu v spoločnosti METRO China. V septembri 2018 METRO začala proces
odpredaja potravinového reťazca Real so svojimi 34 000 zamestnancami. Viac
informácií nájdete na www.metroag.de.
V
Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť
veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková
výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež
služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú
spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa
na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov –
na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem
širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje
alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500
lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.