Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

K memorandu o neplytvaní v gastronómii sa pridali už desiatky podporovateľov

K memorandu o neplytvaní v gastronómii sa pridali už desiatky podporovateľov

Bratislava (13.12. 2019) – Viac ako 100 podporovateľov prevažne z oblasti HORECA doteraz podpísalo Memorandum o neplytvaní, ktoré vzniklo z iniciatívy spoločnosti METRO a Slovenského zväzu kuchárov acukrárov (SZKC) v decembri 2018. Veľkoobchod a zväz dnes už spolu s vyše stovkou signatárov tak pokračujú vnapĺňaní základných princípov Zero Waste filozofie azároveň k zapojeniu a spolupráci s ďalšími  podporovateľmi v oblasti udržateľnosti.

Medzi hlavné posolstvá memoranda patrí maximálna využiteľnosť potravín, potravinová solidarita a
podpora spoločnosti bez odpadov. Len málokto si totiž uvedomuje, že materiály na skládkach sa rozkladajú 300 až 4000 rokov. Naše odpady tu tak budú ešte niekoľko generácií.

Na príprave Memoranda sa podieľal aj Inštitút cirkulárnej ekonomiky, ktorý sa stal jeho garantom. Listina signatárov je relatívne pestrá, sú na nej okrem iných zástupcovia podnikateľských združení či dokonca foodblogerky. Svojimi podpismi iniciatívu podporila Slovak Business Agency aj
Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Medzi podporovateľov sa zaradila aj Lucia Grigová zblogu Do poslednej omrvinky či Martina Grňová zFoodLover.sk.

Signatármi Memoranda sú aj jednotlivci z radov HORECA profesionálov. „Veľmi nás teší, že sa nám podarilo zapojiť aj gastro špecialistov, ktorých vo zväze zastrešujeme. Naším spoločným cieľom bolo nájsť podporu uvšetkých ľudí, ktorí vnímajú potrebu zapájania udržateľných prístupov nielen do bežného života, ale aj do podnikania,“ uvádza Zuzana Dúžeková, generálna tajomníčka Slovenského zväzu kuchárov acukrárov.

„Memorandum oneplytvaní predstavuje dôležitý míľnik vrámci našej snahy ozmenu. Som veľmi rád, že sa nám podarilo dosiahnuť to, čo sme si predsavzali azapojili sme profesionálov zo segmentu  HORECA amaloobchodu, profesijné zväzy či širokú verejnosť. Získali sme tak výborné povzbudenie do ďalších aktivít vtejto oblasti,“ vyhlásil konateľ spoločnosti METRO Cash & Carry SR Karoly Szalai.

Naplnením cieľa pre zapojenie podporovateľov udržateľnosti však METRO svoju iniciatívu nekončí. Postupne pridáva ainovuje svoj ekologický sortiment, zavádza do predajní stanice s čapovanou drogériu aponúka ich ďalej svojim zákazníkom. Vrámci spolupráce sfestivalom Pohoda spoločnosť vďaka závozu priamo na gastro stánky aponuke kompostovateľného riadu pomohla ušetriť až tonu CO2.

Spoločnosť METRO má tiež ambíciu stať sa partnerom pre prevádzky, ktoré sa chcú vydať smerom udržateľného podnikania. „Prostredníctvom všetkých našich aktivít voblasti Zero Waste sa snažíme nielen inšpirovať, ale aj prinášať riešenia. Preto si veľmi vážime každý úspech, ktorý sa nám podarí dosiahnuť. Ďalším krokom na ceste ku globálnej zmene je pre nás poskytovanie komplexných služieb aporadenstva pre našich zákazníkov,“ dopĺňa Anežka Kováliková, ambasádorka udržateľnosti spoločnosti METRO.

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Kristína Krištúfková – AMI Communications Slovakia

E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk, Tel. č.: +421948606246

* * * * * *

METRO je popredná medzinárodná veľkoobchodná spoločnosť s potravinovým a nepotravinovým sortimentom, ktorá sa špecializuje na uspokojovanie potrieb hotelov, reštaurácií a stravovacích zariadení (HoReCa), ako aj nezávislých obchodníkov. Po celom svete má spoločnosť METRO približne 16 miliónov zákazníkov, ktorí si môžu vybrať, či nakupujú v jednom z veľkoformátových obchodov, objednávajú online a vyzdvihujú svoje nákupy v obchode alebo si ich nechávajú dodať. METRO okrem toho tiež podporuje konkurencieschopnosť podnikateľov a vlastných podnikov pomocou digitálnych riešení, a tým prispieva ku kultúrnej rozmanitosti v maloobchode a pohostinstve. Udržateľnosť je kľúčovým pilierom podnikania spoločnosti METRO. Spoločnosť METRO je európskym lídrom v indexe udržateľnosti Dow Jones. Spoločnosť pôsobí v 34 krajinách a zamestnáva viac ako 100 000 ľudí na celom svete. Vo finančnom roku 2018/19 dosiahla spoločnosť METRO obrat 27,1 miliárd EUR. V októbri 2019 podpísala spoločnosť METRO AG dohodu o predaji väčšinového podielu v spoločnosti METRO China. V septembri 2018 METRO začala proces odpredaja potravinového reťazca Real so svojimi 34 000 zamestnancami. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.


V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov
po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.

Znenie memoranda
Memorandum_podpisane

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie