Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

Alternatívy bežných surovín či dôraz na lokálnosť. Aj to sú trendy 2020 v slovenskej gastronómii.

Alternatívy bežných surovín či dôraz na lokálnosť. Aj to sú trendy 2020 v slovenskej gastronómii.

 

Bratislava (31.01. 2020) – Podpora mladých kuchárov, pôsobivé kuchárske show uznávaných osobností i ochutnávky netradičných chutí. Veľtrh Danubius Gastro, ktorý sa nedávno konal v bratislavskej Inchebe, priniesol nielen rozmanité kulinárske inšpirácie, ale otvoril aj diskusiu o aktuálnych gastronomických trendoch.


Svoje sily opäť spojil Slovenský zväz kuchárov a cukrárov (SZKC) a spoločnosť METRO Cash & Carry – v spoločnej zóne počas štyroch výstavných dni zorganizovali sútaže mladých kulinárskych nádejí, kreatívne vyrezávanie do ovocia a zeleniny i ukážky vysokej gastronómie v podaní známych šéfkuchárov.

 

V rámci kuchárskych šou sa predstavili známe osobnosti slovenskej gastronómie akými sú šéfkuchár Globo restaurant a kapitán Národného tímu Slovenska vjednom Branislav Križan, Michal Konrád z Bao Brothers (v minulosti šéfkuchár FOU ZOO) či kapitán juniorského tímu Slovenska (SZKC) Daniel Melicherík. Nechýbali ani šéfkuchári pôsobiaci v Írskom Dubline Maroš Hruška a Peter Varga a aniexecutive chef zhotela LOFT Daniel Hrivňák.

 

Celé dianie mal pod taktovkou šéfkuchár spoločnosti METRO a zároveň prezident SZKC Vojto Artz, ktorý prezentoval svoj pohľad na gastronomické trendy anovinky na tento rok. „Okrem snahy o zníženie potravinového odpadu a používania recyklovateľných jednorazových materiálov sa bude tento rok niesť najmä v znamení alternatív múky, cukru či mäsa. Do popredia sa dostanú aj nátierky z netradičných surovín, akými sú oriešky a strukoviny,“ povedal Artz.

 

Zaujímavou novinkou budú aj organické produkty pre najmenších a stálicou zostáva aj dôraz na lokálnosť používaných surovín. Tento rok bude priať reštauráciám s otvoreným konceptom kuchýň, v ktorých majú zákazníci možnosť vidieť proces prípravy ich jedla a stávajú sa tak súčasťou komplexného gastronomického zážitku.

 

S predstaviteľmi segmentu Horeca dlhodobo rozvíjame vzťahy a prispievame tak spoločne k rozvoju slovenskej gastronómie a zvyšovaniu jej kvality. Veľmi nás teší ak vidíme, že naše poradenstvo, podpora a široký sortiment vhodný aj pre tú najvyššiu úroveň gastronómie, vrátane ponuky udržateľných riešení, pomáha meniť veci k lepšiemu,“ povedal Karol Szalai, generálny riaditeľ spoločnosti METRO.

 

Okrem pôsobivých aktivít mali návštevníci METRO stánku na Danubius Gastro možnosť prezrieť si aj novinky z ultra fresh sortimentu, ktorý zahŕňal aj menej tradičné druhy exotického ovocia, ryby či jedlé kvety. Popri čerstvých produktoch sa spoločnosť prezentovala vyberaným sortimentom v oblasti ekologického jednorazového riadu či stále inovovanej ponuky vlastných značiek. Samozrejme, nechýbala ani slepá ochutnávka ingrediencií, napríklad ustríc, kaviárov, exotického ovocia a zeleniny a ďalších ingrediencií z portfólia METRO.


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Kristína Krištúfková – AMI Communications Slovakia

E-mail: kristina.kristufkova@amic.sk, Tel. č.: +421948606246

 

* * * * * *

METRO je popredná medzinárodná veľkoobchodná spoločnosť s potravinovým a nepotravinovým sortimentom, ktorá sa špecializuje na uspokojovanie potrieb hotelov, reštaurácií a stravovacích zariadení (HoReCa), ako aj nezávislých obchodníkov. Po celom svete má spoločnosť METRO približne 16 miliónov zákazníkov, ktorí si môžu vybrať, či nakupujú v jednom z veľkoformátových obchodov, objednávajú online a vyzdvihujú svoje nákupy v obchode alebo si ich nechávajú dodať. METRO okrem toho tiež podporuje konkurencieschopnosť podnikateľov a vlastných podnikov pomocou digitálnych riešení, a tým prispieva ku kultúrnej rozmanitosti v maloobchode a pohostinstve. Udržateľnosť je kľúčovým pilierom podnikania spoločnosti METRO. Spoločnosť METRO je európskym lídrom v indexe udržateľnosti Dow Jones. Spoločnosť pôsobí v 34 krajinách a zamestnáva viac ako 100 000 ľudí na celom svete. Vo finančnom roku 2018/19 dosiahla spoločnosť METRO obrat 27,1 miliárd EUR. V októbri 2019 podpísala spoločnosť METRO AG dohodu o predaji väčšinového podielu v spoločnosti METRO China. V septembri 2018 METRO začala proces odpredaja potravinového reťazca Real so svojimi 34 000 zamestnancami. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.


V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov
po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie