Nitra, 10. február 2015
Tlačová správa
Slovenskí drobní obchodníci sa reťazcov neboja a dokážu byť konkurencieschopní. Príkladom je aliancia nezávislých maloobchodníkov Môj obchod, ktorá len po dva a pol roku fungovania otvára už 300. predajňu. Zákazníkov privádza z hypermarketov späť do obecných potravín vďaka sile spoločnej značky, modernému zariadeniu a kvalite tovaru.
To dobré máte blízko.
Práve pod týmto heslom vznikla sieť predajní Môj obchod, ktorá združuje nezávislých majiteľov obchodov s potravinami a rozličným tovarom po celom Slovensku. Projekt poskytuje drobným regionálnym i mestským predajniam balík podpory založený na ucelenej identite, výhodnej ponuke tovarov a aktívnej obchodnej spolupráci s veľkoobchodom METRO. Drobní predajcovia si týmto spôsobom ponechávajú suverenitu a nezávislosť, no zároveň dokážu citeľne zvýšiť svoju konkurencieschopnosť a prilákať viac zákazníkov.
Trend návratu spotrebiteľov do menších obecných samoobslúh potvrdzujú už niekoľko rokov aj štatistiky. „
Hypermarket nie je pre ľudí riešením, ak chcú kúpiť pečivo na raňajky, čerstvú zeleninu, alebo sa len zásobiť na nedeľný obed. Projekt Môj obchod umožňuje drobným podnikateľom ťažiť z našich skúseností a ponúknuť zákazníkom pod známou značkou modernú predajňu s atraktívnym sortimentom, kde budú radi zas a znova nakupovať. Funguje to a veľkú spokojnosť s výsledkami prejavujú tak zákazníci, ako aj obchodníci,“ hovorí regionálny manažér aliancie Martin Plank.
Nitra slávi dvojitý úspech
Najviac členov pod svojou značkou má aliancia Môj obchod aktuálne v nitrianskom regióne, kde v obci Zbehy otvorila svoju už 100. predajňu. Tá je zároveň jubilejná 300. predajňa na Slovensku. Jej majiteľ Viliam Ďuračka bol zároveň jedným z prvých, ktorí pred dva a pol rokom so svojou samoobsluhou v Malých Ripňanoch do aliancie vstúpil. Dnes vďaka úspešnému podnikaniu otvára druhú v susednej obci: „
Je to len niekoľko rokov dozadu, kedy sa nezávislí maloobchodníci kvôli tlaku veľkých reťazcov obávali o svoju existenciu. Projekt Môj obchod však umožnil obrat tohto vývoja a významne pomohol aj rozvoju môjho podnikania,“ hovorí.
Aktuálne trendy, kvalita a čerstvosť ako hlavné argumenty
Členstvo v aliancii Môj obchod maloobchodníkom dáva prístup k balíku marketingovej podpory, asistovanej modernizácii predajne podľa posledných trendov v nákupnom správaní aj letákovej podpore s pravidelnými akciovými ponukami na vybraný tovar. Produkty, ktoré sa v letáku Môj obchod objavia, pritom vyberá aliancia tvorená samotnými majiteľmi predajní spoločne s dodávateľom METRO. V popredí stojí vysoká kvalita za primeranú cenu, čo môže byť ďalším argumentom pre opätovný návrat ľudí do menších predajní.
„
Predajne a samoobsluhy Môj obchod majú ambíciu ponúkať dostatočný výber pre každodenné potreby zákazníkov, no zároveň dokážu kvalitu každého predaného artiklu zaručiť. Často ide o predajcov, ktorí sa so svojimi zákazníkmi už osobne poznajú, pociťujú k nim teda aj o to väčší záväzok,“ hovorí Martin Plank.
Menšie predajne môžu zákazníkov osloviť ešte jedným benefitom – silnou orientáciou na lokálnych dodávateľov. „
Ako partner projektu môžeme potvrdiť, že METRO veľmi intenzívne pracuje so sieťou dodávateľov čerstvého sortimentu, mäsa či mliečnych výrobkov v každom regióne a takto prináša lokálne potraviny aj na pulty jednotlivých obchodov,“ hovorí Martin Jaroš za veľkoobchod, ktorý ako partner zapojených predajní projekt zastrešuje.
Môj obchod - fakty:
-
06/2012 – do pilotného projektu v Nitre vstúpili prvé predajne
-
08/2013 – v Kostolišti otvorila 100. predajňa pod značkou Môj obchod
-
12/2013 – do konca roka 2013 mala aliancia 142 členských predajní
-
12/2014 – do konca roka 2014 mala aliancia 294 členských predajní
-
Ucelená marketingová podpora: jednotné logo a značka, pracovné odevy pre predavačov, POS materiály, letáková podpora distribuovaná koncovým zákazníkom do poštových schránok v spádovej oblasti prevádzky, spoločná webová stránka www.imojobchod.sk, vlastný online nástroj na tvorbu cenoviek,
-
Poradenstvo a vzdelávanie zo strany METRO: trendy v predaji a zariadení predajne, program partnerských akcií a výhod pre členov aliancie, sortiment vlastných značiek ARO a Fine Food
* * * * * *
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
- Dominika Mózová – Media & Communication Consulting, spol. s r. o.
E-mail: dominika.mozova@mcc.sk, Tel. č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 474 028
- Eva Šoucová – Media & Communication Consulting, spol. s r.o.
E-mail: eva.soucova@mcc.sk, Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 268 368
* * * * * *
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 26 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva zhruba 117-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2013/2014 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2013/2014 dosiahla skupina tržby vo výške približne 63 miliárd eur. Celkovo má približne 250-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 200 predajných centier v 30 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.