Jahňacie plece alebo ramienko je skvelou voľbou na prípravu dusených pokrmov. V porovnaní so stehnom je tučnejšie a taktiež výrazne menšie – jeho podiel na celkovej hmotnosti je cca 17 %.


940x200

Viete, že..?

Jahňacie mäso je cenným zdrojom železa a zinku, obsahuje vitamín D a vitamíny skupiny B.

Plece sa hodí skvele na pečenie, dusenie, na prípravu závitkov alebo namlieť a využiť na prípravu hamburgerov či mäsových guľôčok.

V prípade mladého jahňacieho s hmotnosťou do dvoch kilogramov môže stačiť len hodina pečenia.

Osobitá chuť jahňacieho znesie výraznejšie aromatické korenie – klasickou voľbou sú cesnak a rozmarín, výborne poslúži tymian, šalvia, petržlen, majoránka, mäta alebo pamajorán.


Znaky

Mäso z pleca má sýtočervenú farbu a obsahuje viac šliach, väziva a tuku než stehno. Na celom povrchu sa nachádza tukové krytie – spodnú časť je možné pred úpravou odstrániť, aby bol výsledný pokrm chudší. Plece je dostupné vcelku s kosťou aj bez nej, bežne sa taktiež porciuje na menšie časti.

Využitie

Jahňacie plece poskytuje veľmi chutné a krehké mäso, treba však počítať s dlhšou tepelnou úpravou. Ideálne sa hodí na dusenie alebo pozvoľné pečenie, napríklad na cesnaku alebo koreňovej zelenine a víne. Využitie ďalej nájde pri príprave gulášov a ragú, skvelé je na mäsité polievky. Vďaka vyššiemu podielu tuku sa uplatní aj v mletej podobe – na kebaby, karbonátky alebo burgery. Na dochutenie sú vhodné čerstvé bylinky, predovšetkým rozmarín a tymian, osobitá chuť jahňacieho dobre ladí aj s výraznejším orientálnym korením.



Čerstvé mäso v METRO

V METRO vám ponúkame len to najčerstvejšie a najkvalitnejšie mäso - pozrite sa, ako je distribuované, spracované a kontrolované.

Recepty pre každého

Máte tiež rádi mäso a hydinu, ale neviete, čo pripraviť z konkrétneho mäsa? Vyskúšajte naše recepty! Krok za krokom sa stanete majstrom kuchyne!