Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

Titul METRO Dobrý podnikateľ získali bratia Šarinovci, dávajú prácu nepočujúcim


Bratislava 22. októbra 2014

Víťazmi prvého ročníka súťaže METRO Dobrý podnikateľ sa stali bratia Róbert a Pavel Šarinovci z Veľkého Krtíša, zakladatelia siete predajní Deaf Kebab, v ktorých rýchle občerstvenie predávajú nepočujúci. Cenu verejnosti si odniesla medovnikárka Mária Balačinová, špeciálne ceny sa porota rozhodla udeliť aj projektu Lokapetit za debničkový predaj potravín a Zoltánovi Kollárovi, ktorý svoje podnikanie v Komárne už roky spája s pomocou ľuďom bez domova.


Príbeh dvoch bratov, počujúceho Róberta (na fotografii vľavo) a nepočujúceho Pavla, ktorí vytvorili koncept predajní Deaf Kebab a už tri roky v nich dávajú prácu nepočujúcim, najviac očaril porotu súťaže METRO Dobrý podnikateľ. Bratská podnikateľská dvojica si z galavečera v tomášovskom kaštieli odniesla okrem sošky a vôbec prvého titulu METRO Dobrý podnikateľ 2014 aj hlavnú cenu 5.000 eur, ktoré využijú pri svojom cieli otvoriť čo najviac prevádzok s nepočujúcimi zamestnancami po celom Slovensku.
 
„Šarinovci ukážkovým spôsobom naplnili to, čo pre nás pojem dobrý podnikateľ znamená. Sú to ľudia, ktorí do podnikania dávajú nielen čas, úsilie a kapitál, ale tiež srdce a ochotu meniť svoje okolie k lepšiemu. Róbert a Pavel sú dôkazom, že je možné úspešne podnikať, a zároveň svojou činnosťou pomáhať iným," hovorí k výsledku člen poroty a manažér komunikácie METRO Martin Jaroš.
 
Verejnosť spomedzi desiatich finalistov v internetovom hlasovaní najviac zaujal príbeh medovnikárky Márie Balačinovej, ktorá už takmer dvadsať rokov vyrába ručne zdobené medovníčky a netradičným remeslom reprezentuje rodné Košťany nad Turcom nielen po celom Slovensku, ale aj v zahraničí. Medovníčkami okrem toho prispieva na podujatia v školách či domovoch dôchodcov a unikátnu techniku zdobenia chce odovzdať ďalším generáciám. V súťaži získala reklamný priestor v hodnote 5.000 eur od mediálneho partnera RTVS.
 
Odborná porota, v ktorej okrem zástupcu METRO zasadli spoluzakladateľ spoločnosti ESET Miroslav Trnka, zakladateľka Auto Valušek  Klaudia Valušková, majiteľ siete reštaurácií Bencik Culinary Group Pavol Benčík a riaditeľka o.z. Človek v ohrození Jana Karelová, sa vzhľadom na silnú zostavu desiatky finalistov rozhodla odovzdať aj dve špeciálne ceny z vlastných prostriedkov.
 
Špeciálnu cenu poroty a 800 eur získala trojica mladých podnikateľov Matúš Marek, Tomáš Kondé a Zdeno Kupec, ktorých firma Lokapetit debničkovým predajom potravín vracia produkty slovenských farmárov na stoly domácností v mestách. Špeciálnu cenu predsedu poroty a  1.000 eur sa rozhodol Miroslav Trnka udeliť podnikateľovi Zoltánovi Kollárovi z Komárna, ktorý popri svojej činnosti v cukrárenskej výrobe a predaji potravín už roky nezištne poskytuje pomoc ľuďom bez domova.
 
„Nielen medzi finalistami bolo mnoho inšpiratívnych príbehov a teší nás, že súťaž sa stala skutočnou oslavou malého a stredného podnikania na Slovensku. Práve preto verím, že čoraz viac našich podnikateľov sa nebude báť ukázať svoje dobré srdce a druhý ročník súťaže o rok prinesie ešte viac príbehov, ktoré si zaslúžia ocenenie a podporu," hovorí Miroslav Trnka.
 
Do prvého ročníka súťaže METRO Dobrý podnikateľ, ktorú spoločnosť METRO Cash & Carry pri príležitosti svojho 50. výročia zorganizovala v 17 krajinách vrátane SR a ČR, sa u nás prihlásilo viac ako 60 podnikateľov. Podmienkou účasti bolo popri úspechu samotnej podnikateľskej činnosti a bezúhonnosti aj spoločensko-zodpovedný rozmer ich podnikateľských aktivít. Verejnosť mohla za príbehy drobných podnikateľov a firiem do 30 zamestnancov hlasovať počas mája a júna, zo vzniknutej finálovej desiatky porota vybrala jedného víťaza. Verejnosť mohla v druhom kole internetového hlasovania z top desiatky vybrať držiteľa ceny mediálneho partnera RTVS. Slávnostné vyhlásenie výsledkov prebehlo v stredu 22. októbra 2014 v priestoroch Art Hotela Kaštieľ v Tomášove.
 
 
Príbehy všetkých finalistov a viac informácií o súťaži nájdete na www.dobrypodnikatel.sk.


* * * * * *
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

 
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk



Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie