Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

Najšikovnejší budúci šéfkuchári sú opäť zo Zvolena

Bratislava 2. februára 2015
Na veľtrhu Danubius Gastro si svoje sily už po tretí raz zmerali tí najtalentovanejší študenti gastronomických škôl a učilíšť z celého Slovenska. Ich schopnosti v rámci METRO kuchárskeho päťboja preverili individuálne disciplíny, ale aj tímová práca pri hostení návštevníkov vlastnými špecialitami.

Najšikovnejší budúci šéfkuchári sú opäť zo Zvolena

Trofej zostala vo Zvolene

Ako rýchlo viete nakrájať cibuľu, očistiť pór či našúpať zemiaky? Na 22. ročníku gastronomického festivalu v bratislavskej Inchebe sa juniorskí gastronómovia opäť popasovali práve s týmito výzvami, ale aj s vykosťovaním chladeného kurčaťa a nafiletovaním čerstvého pstruha. Rýchlosť a precíznosť zvládnutia jednotlivých úloh hodnotila odborná porota, v ktorej spolu s generálnym sekretárom Zväzu hotelov a reštaurácií SR Marekom Harbuľákom  zasadli šéfkuchári Michal Konrád z reštaurácie FOU ZOO v Bratislave, Peter Ďurčo z TOP Restaurant v Žiline a šéfkuchár METRO Vojto Artz. V konkurencii 72 študentov zo šiestich finálových škôl sa absolútnym víťazom disciplíny Kuchársky päťboj stal s počtom bodov 198 študent SOŠ hotelových služieb a obchodu vo Zvolene Lukáš Guzman.

V kategórii tímov bolo úlohou nádejných šéfkuchárov z vopred zadaných surovín pripraviť slávnostné dvojchodové menu na tému Jedlá slovenskej a českej kuchyne. Titul Top gastro tím rovnako ako pred rokom získali študenti SOŠ Zvolen za dve skutočne delikátne menu –  filet zo pstruha so pšenovým pyré a selekciou zimnej zeleniny, pošírované žĺtko a profiteroles, resp. kuracia roláda v špenátovom kabáte, glazovaná červená repa, mrkvové pyré a zemiakové créme brullé. Za Top servis si ocenenie odniesli aj mladí zvolenskí čašníci a do Zvolena putovala aj cena pre najlepšieho baristu, ktorým sa stal Patrik Ruman. Najlepším barmanom sa stal Dominik Mišuta zo SOŠ obchodu a služieb Topoľčany.

Sme veľmi radi, že pre mladých gastronómov existuje takáto príležitosť ukázať svoje schopnosti, inšpirovať sa nápadmi ostatných, či vyskúšať si svoju budúcu prácu naostro priamo v teréne. Zároveň im ako skúsenejší profesionáli môžeme odovzdať užitočné tipy a rady, ktoré im, ako dúfame, pomôžu posunúť sa vo svojom obore ešte ďalej,“ hovorí o súťaži Vojto Artz, porotca a šéfkuchár spoločnosti METRO Cash & Carry.


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

  •  Dominika Mózová – Media & Communication Consulting, spol. s r. o.
               E-mail: dominika.mozova@mcc.sk, Tel. č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 474 028

  •  Eva Šoucová – Media & Communication Consulting, spol. s r.o.

       E-mail: eva.soucova@mcc.sk, Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 268 368



METRO Cash & Carry má zastúpenie v 26 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva zhruba 117-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2013/2014 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2013/2014 dosiahla skupina tržby vo výške približne 63 miliárd eur. Celkovo má približne 250-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 200 predajných centier v 30 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie