Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

METRO vlani vo veľkom investovalo do distribúcie

Bratislava 9. januára 2013
METRO má na Slovensku za sebou rok plný veľkých investícií a posúvania veľkoobchodného biznisu do novej éry. Predaj formou distribúcie tovaru priamo do prevádzok zákazníkov totiž spoločnosť dokázala medziročne zvýšiť o 40%.

Platforma KE

Budúcnosť  veľkoobchodného predaja leží v rozvoze tovaru zákazníkom. Jednoznačne to ukázal líder segmentu METRO Cash & Carry SR, pre ktorého sa rok 2013 niesol v duchu veľkého a veľmi úspešného rozvoja služby METRO Distribúcia. Predajniam METRO v Košiciach, Žiline, Nitre a Ivanke pri Dunaji tak po rozsiahlej prestavbe distribučných platforiem pribudlo spolu približne 650 m2 novej plochy na rozvoz tovaru.

 
Po pripočítaní zvolenskej platformy modernizovanej ešte v júni 2012 METRO za ostatného jeden a pol roka vybudovalo vyše 1500 m2 skladových priestorov a nakladacích rámp špeciálne pre rozvoz a svoje distribučné kapacity tak rozšírilo o 125%. (Najnovšia pobočka METRO v Devínskej Novej Vsi bola už pri výstavbe dimenzovaná na zvýšený dopyt po donáške tovaru.) Spoločnosť do rozvoja distribúcie investovala spolu 3 milióny eur a rozvoz tovaru v METRO aktuálne zamestnáva 150 ľudí.
 
„V službe METRO Distribúcia vidíme veľkú budúcnosť. Dynamicky rastúci delivery segment je jednou z našich priorít a zároveň cestou, ako byť k zákazníkom ešte bližšie,“ hovorí manažér pre distribúciu METRO Slavomír Smetanka. „Zákazníci oceňujú možnosť vybrať si z pohodlia svojej firmy čokoľvek z viac ako 33 000 položiek v našom sortimente a dostať tovar priamo k sebe vždy, keď ho potrebujú. Vedia pritom, že popri časovej úspore sa môžu absolútne spoľahnúť aj na prvotriednu čerstvosť a kvalitu dodaných produktov,“ dodáva.
 
Z rozvozových platforiem všetkých 6 slovenských predajní METRO vo Zvolene, Košiciach, Žiline, Nitre, Ivanke pri Dunaji a Devínskej Novej Vsi rozviezla flotila 38 áut METRO Distribúcie v roku 2013 viac ako 7,7 milióna balení tovaru. Službu na Slovensku aktuálne využíva viac ako tisíc zákazníkov, ich počet pritom stabilne rastie. Rozvozový predaj v predajniach METRO po celom Slovensku v uplynulom roku narástol o viac 40%.
 
Rozvoju tohto dynamického predajného kanála pomáha aj online predaj. Práve zákazníkom využívajúcim službu METRO Distribúcia veľkoobchod už dávnejšie sprístupnil nové riešenie na objednávanie tovaru – službu m-objednávka, ktorej systém je založený na princípe internetového obchodu. Na adrese www.m-objednavka.sk sa zákazník prihlási pomocou zákazníckeho čísla a hesla, vyberie si tovar z ponuky METRO, odošle objednávku a počká si na dovoz tovaru v štandardnom termíne. „Tento spôsob komunikácie si veľmi rýchlo získal veľkú obľubu zákazníkov. Až 70% obratu METRO Distribúcie generuje práve m-objednávka,“ dopĺňa S. Smetanka.

 * * * * * *
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
 
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie