Staňte sa naším zákazníkom. Je to jednoduché.

Získať METRO kartu

300 statočných: drobné predajne vzdorujú tlaku reťazcov

Nitra, 10. február 2015
Tlačová správa

Slovenskí drobní obchodníci sa reťazcov neboja a dokážu byť konkurencieschopní. Príkladom je aliancia nezávislých maloobchodníkov Môj obchod, ktorá len po dva a pol roku fungovania otvára už 300. predajňu. Zákazníkov privádza z hypermarketov späť do obecných potravín vďaka sile spoločnej značky, modernému zariadeniu a kvalite tovaru.

300 statočných: drobné predajne vzdorujú tlaku reťazcov

To dobré máte blízko.

Práve pod týmto heslom vznikla sieť predajní Môj obchod, ktorá združuje nezávislých majiteľov obchodov s potravinami a rozličným tovarom po celom Slovensku. Projekt poskytuje drobným regionálnym i mestským predajniam balík podpory založený na ucelenej identite, výhodnej ponuke tovarov a aktívnej obchodnej spolupráci s veľkoobchodom METRO. Drobní predajcovia si týmto spôsobom ponechávajú suverenitu a nezávislosť, no zároveň dokážu citeľne zvýšiť svoju konkurencieschopnosť a prilákať viac zákazníkov.

Trend návratu spotrebiteľov do menších obecných samoobslúh potvrdzujú už niekoľko rokov aj štatistiky. „Hypermarket nie je pre ľudí riešením, ak chcú kúpiť pečivo na raňajky, čerstvú zeleninu, alebo sa len zásobiť na nedeľný obed. Projekt Môj obchod umožňuje drobným podnikateľom ťažiť z našich skúseností a ponúknuť zákazníkom pod známou značkou modernú predajňu s atraktívnym sortimentom, kde budú radi zas a znova nakupovať. Funguje to a veľkú spokojnosť s výsledkami prejavujú tak zákazníci, ako aj obchodníci,“ hovorí regionálny manažér aliancie Martin Plank.

Nitra slávi dvojitý úspech
Najviac členov pod svojou značkou má aliancia Môj obchod aktuálne v nitrianskom regióne, kde v  obci Zbehy otvorila svoju už 100. predajňu. Tá je zároveň jubilejná  300. predajňa na Slovensku. Jej majiteľ Viliam Ďuračka bol zároveň jedným z prvých, ktorí pred dva a pol rokom so svojou samoobsluhou v Malých Ripňanoch do aliancie vstúpil. Dnes vďaka úspešnému podnikaniu otvára druhú v susednej obci: „Je to len niekoľko rokov dozadu, kedy sa nezávislí maloobchodníci kvôli tlaku veľkých reťazcov obávali o svoju existenciu. Projekt Môj obchod však umožnil obrat tohto vývoja a významne pomohol aj rozvoju môjho podnikania,“ hovorí.

Aktuálne trendy, kvalita a čerstvosť ako hlavné argumenty
Členstvo v aliancii Môj obchod maloobchodníkom dáva prístup k balíku marketingovej podpory, asistovanej modernizácii predajne podľa posledných trendov v nákupnom správaní aj letákovej podpore s pravidelnými akciovými ponukami na vybraný tovar. Produkty, ktoré sa v letáku Môj obchod objavia, pritom vyberá aliancia tvorená samotnými majiteľmi predajní spoločne s dodávateľom METRO. V popredí stojí vysoká kvalita za primeranú cenu, čo môže byť ďalším argumentom pre opätovný návrat ľudí do menších predajní.
Predajne a samoobsluhy Môj obchod majú ambíciu ponúkať dostatočný výber pre každodenné potreby zákazníkov, no zároveň dokážu kvalitu každého predaného artiklu zaručiť. Často ide o predajcov, ktorí sa so svojimi zákazníkmi už osobne poznajú, pociťujú k nim teda aj o to väčší záväzok,“ hovorí Martin Plank.

Menšie predajne môžu zákazníkov osloviť ešte jedným benefitom – silnou orientáciou na lokálnych dodávateľov. „Ako partner projektu môžeme potvrdiť, že METRO veľmi intenzívne pracuje so sieťou dodávateľov čerstvého sortimentu, mäsa či mliečnych výrobkov v každom regióne a takto prináša lokálne potraviny aj na pulty jednotlivých obchodov,“ hovorí Martin Jaroš za veľkoobchod, ktorý ako partner zapojených predajní projekt zastrešuje.


Môj obchod - fakty:

  • 06/2012 – do pilotného projektu v Nitre vstúpili prvé predajne
  • 08/2013 – v Kostolišti otvorila 100. predajňa pod značkou Môj obchod
  • 12/2013 – do konca roka 2013 mala aliancia 142 členských predajní
  • 12/2014 – do konca roka 2014 mala aliancia 294 členských predajní
  • Ucelená marketingová podpora: jednotné logo a značka, pracovné odevy pre predavačov, POS materiály, letáková podpora distribuovaná koncovým zákazníkom do poštových schránok v spádovej oblasti prevádzky, spoločná webová stránka www.imojobchod.sk, vlastný online nástroj na tvorbu cenoviek,  
  • Poradenstvo a vzdelávanie zo strany METRO: trendy v predaji a zariadení predajne, program partnerských akcií a výhod pre členov aliancie, sortiment vlastných značiek ARO a Fine Food

* * * * * *

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
  • Dominika Mózová – Media & Communication Consulting, spol. s r. o.
    E-mail: dominika.mozova@mcc.sk, Tel. č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 474 028
  • Eva Šoucová – Media & Communication Consulting, spol. s r.o.
    E-mail: eva.soucova@mcc.sk, Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 268 368

* * * * * *


METRO Cash & Carry má zastúpenie v 26 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva zhruba 117-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2013/2014 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur. METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2013/2014 dosiahla skupina tržby vo výške približne 63 miliárd eur. Celkovo má približne 250-tisíc zamestnancov a prevádzkuje okolo 2 200 predajných centier v 30 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

 
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk



Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Martin Jaroš
Tlačová správa na stiahnutie